ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی با قالب پیچی

طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی

اگر به دنبال یک میان وعده و خوراکی پر طرفدار برای مهمانی های خانوادگی یا تولد ها میگردید، ژله بستنی رنگین کمانی بهترین گزینه است. این خوراکی رنگارنگ به میز مزه های شما رنگ و شکلی متفاوت می دهد.همه ما میدانیم که ژله ها و ژله بستنی ها معمولا جزو منوی اصلی تولد های کودکان هستند. اگرچه که جدا از کودکان، ژله بستنی رنگین کمانی دل هر بزرگسالی را هم آب می اندازد.از آنجایی که ژله و بستنی هر دو برای قرن هاست جزو دسر های پرطرفدار هستند، امروز با ترکیب این دو در طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی همراه شما خواهیم بود. هرچه رنگ ها بیشتر باشد بهتر است.

در این متن می خواهیم یک طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی عالی را به شما آموزش دهیم. با این طرز تهیه هر کودک و بزرگسالی در مهمانی درخواست دوباره این خوراکی را خواهد کرد.

 علاوه بر پرطرفدار بودن این خوراکی، طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی بسیار ساده است.  همچنین درست کردن این دسر بسیار لذت بخش است.

                                                         

مواد لازم برای طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی

تمام موادی که شما برای تهیه این ژله بستنی رنگین کمانی نیاز دارید: قالب های دلخواه، رنگ های مختلف ژله ( که میتوانید به راحتی از سوپرمارکت ها تهیه کنید) و البته مقداری بستنی وانیلی است.

شما میتوانید از انواع قالب های مختلف در تهیه این ژله بستفاده کنید. اگر ژله بستنی را برای مهمانی های خانوادگی یا بزرگسالان آماده میکنید، ما قالب های پیچی و طرح دار را پیشنهاد میکنیم.

اگر مخاطب شما کودکان هستند، میتوانید در طرز تهیه این ژله از لیوان های یکبار مصرف یا قالب های تک نفره به تعداد مهمانان استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم که ژله بستنی رنگین کمانی را یک روز قبل از روز مهمانی درست کنید. از آنجایی که هر لایه ژله احتیاج به تایم استراحت دارد، بهتر است از روز قبل اقدام به آماده کردن ژله بستنی کنید.

هرچند که طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی بسیار ساده است، فوت و فن هایی وجود دارد که ترکیب نهایی را با ژله بستنی هایی که تا به حال دیده اید متفاوت میکند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این ژله و مراحل آماده سازی این خوردنی خوشمزه آشنا شویم.

طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی در قالب پیچی
طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی در قالب پیچی

                                           

مرحله اول

  • در ابتدا بهتر است قالب پیچی را برای مدت 15 تا 20 دقیقه درون فریزر قرار دهیم تا قالب کمی سفت و خنک شود.
  • بستنی را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید با دمای محیط کمی نرم شود.
  • یک لیوان آب را داخل ظرفی روی گاز بگذارید و اجازه دهید جوش بیاید.
  • سپس یک بسته پودر ژله را به آب جوش اضافه کنید و آنقدر به آرامی هم بزنید تا دانه های ژله کاملا در آب حل شود.
  • پس از اینکه مواد اولیه کمی خنک شد، یک قاشق غذاخوری از بستنی وانیلی را به مایع ژله اضافه کنید. هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  • سپس قالب را از فریزر خارج کرده و رنگ اول ژله بستنی رنگین کمانی را داخل قالب بریزید.
  • قالب را برای مدت 1 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا لایه اول ژله خودش را بگیرد.

مرحله دوم طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی

با توجه به اینکه ژله بستنی رنگین کمانی از 6 رنگ مختلف درست می شود، باید مراحل بالا را 6 مرتبه تکرار کنید تا تمام لایه های ژله خوب به هم بچسبند.

اگر از قالب پیچی در این طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی استفاده میکنید، باید مواد اولیه را نصف کنید. اما میتوانید از قالب های تکنفره استفاده کنید و تعداد بیشتری ژله بستنی داشته باشید.

   ژله بستنی رنگین کمانی
   ژله بستنی رنگین کمانی

                                           

مرحله آخر ژله بستنی رنگین کمانی

بعد از اینکه لایه آخر ژله را درست کردیم، قالب را به مدت یک شب، یا حداقل 8 ساعت داخل یخچال قرار میدهیم تا لایه ها کاملا به هم بچسبند.

سپس قالب ژله بستنی رنگین کمانی را از یخچال خارج میکنی. قسمت بیرونی را کمی حرارت می دهیم و ژله را به راحتی در ظرف سرو بر میگردانیم.

اگر از قالب های تک نفره برای طرز تهیه این ژله استفاده کردید میتوانید با میوه های دلخواه یا خامه روی آن را تزئین و با قاشق سرو کنید.

فوت و فن های ژله بستنی

  • دقت کنید که مدت زمانی که هر لایه از ژله بستنی رنگین کمانی را داخل یخچال قرار می دهید، نباید بیشتر از یک ساعت باشد. چرا که اگر ژله خیلی سفت شود، لایه بعدی به آن نمی چسبد و اگر خیلی شل باشد، لایه ها در هم فرو میروند.
  • نکته بعدی: هنگام اضافه کردن بستنی به مایع ژله، مایع نباید خیلی داغ باشد. در غیر اینصورت بستنی در مایع تکه تکه میشود و جلوه خوبی ندارد.

میتوانید ژله بستنی رنگین کمانی را با رنگ های دلخواه تم تولد، سیسمونی یا سالگرد ازدواج تغییر دهید. 

پست قبلی

طرز تهیه دسر با بیسکوئیت پتی‌ بور در خانه به 3 روش متفاوت

پست بعدی

پاک کردن لکه های مختلف از روی سطح گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید