ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

چرا کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است؟

کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است

ابزار های چوبی در دکوراسیون آشپزخانه از زمان های قدیم کاربرد زیادی داشته اند. شاید شما هم زمانی را به خاطر داشته باشید که انواع کفگیر و ملاقه های چوبی در آشپزخانه های مادرها و مادربزرگ هایمان وجود داشتند. امروز اما این ابزارها جایشان را با متریال های دیگر مثل پلاستیک، سیلیکون و استیل ضد زنگ عوض کرده اند.برای دانستن اینکه چرا کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است، باید به پیشینه این ابزار برگردیم. کفگیر های چوبی از زمان های قدیم ابزار های مورد علاقه در آشپزخانه بودند و آزمایش خودشان را پس دادند. این ابزار های آشپزی دهه های زیادی است برای پخت و سرو غذا استفاده می شوند. با ورود مدل های جدیدتر به بازار ذهن ما هم به این باور رسیده که شاید گزینه های جدید بهتر هستند.

در این متن ما دلایلی را بررسی خواهیم کرد که نشان میدهند چرا کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است.

                                                             

کفگیر چوبی روی ظروف خط و خش نمی اندازند

یکی از دلایلی که نشان میدهد کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است ضد خش بودن آن است. اگرچه که کفگیر های پلاستیکی هم برای استفاده در ظروف تفلن خش نمی اندازند اما ممکن است به مرور زمان لبه هایشان تیز شوند و روی وسایل خش بیندازند.

کفگیر های چوبی بسیار نرم تر از متریال های دیگر هستند، از همین رو هنگام پخت و پز نگران خش افتادن روی ماهیتابه های گران قیمت نخواهید بود. همچنین کاسه های سرامیکی و سفالی لعاب دار دست ساز در معرض خط و خش هستند که کفگیر چوبی بهترین گزینه برای کار با آنهاست.

در رسپی غذاهایی که احتیاج به هم زدن و مداخله بیشتر کفگیر دارند، کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است از این نظر که دغدغه آسیب به ظروف را نداریم.

چوب ذاتا متریالی قوی است

چوب یک متریال سخت جان با وزنی سبک است. با کمی دقت در نحوه نگهداری ابزار های چوبی در آشپزخانه میتوانند سالیان سال عمر کنند.

تفاوت کفگیر چوبی با پلاستیکی
 تفاوت کفگیر چوبی با پلاستیکی

                       

برای پخت یا هم زدن خورش ها و سس های غلیظ، کوکو های تابه ای یا سرو کردن غذا های سنگین، چوب یک متریال عالی و قوی است. یکی دیگر از دلایلی که کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است، دسته های محکم و قوی این ابزار ها است که تحت فشار خم نمی شوند و شکننده نیستند.

کفگیر چوبی نسبت به گرما و حرارت مقاوم است

متریال های دیگر مثل استیل یا پلاستیک، ممکن است در برخورد با حرارت بالا دچار مشکل شوند. فلز گرما را انتقال میدهد به همین دلیل ممکن است دسته ی کفگیر یا ملاقه گرم شده و کار با آن سخت شود. همچنین ممکن است اگر در تابه یا قابلمه بماند دیگر نتوانید به راحتی غذا را به دلیل گرمای زیاد بچشید.

از طرف دیگر پلاستیک ممکن است در معرض حرارت و لبه ی تابه و قابلمه آب شود و از بین برود. چوب ذاتا در برابر گرمایی که برای پخت غذا استفاده میشود مقاوم است و اتفاق هایی که برای ابزار ها با متریال دیگر می افتد، برای ابزار های چوبی نمی افتد. اگر چه که پلاستیک و چوب هردو درانتقال گرما کند هستند، اما دلایل بیشتری وجود دارد که نشان میدهد کفگیر چوبی بهتر است.

چوب به طور طبیعی آنتی باکتریال است

کفگیر چوبی به نسبت بهتر است از این نظر که جرم ها و باکتری ها را در خود نگه نمیدارد. ماهیت متخلخل چوب باکتری ها را در منافذ خود جذب کرده و آن ها را داخل فضایی بدون اکسیژن به دام می اندازد. در میان منافذ چوب اکسیژن برای زیست باکتری ها وجود ندارد به همین دلیل ظرف چند ساعت از بین می روند. ترکیب این ویژگی عالی چوب با نگهداری صحیح و اصولی شستشو و خشک کردن روتین، کفگیر چوبی یک ابزار فوق العاده برای آشپزی شما است.

 مزایای کفگیر چوبی
     مزایای کفگیر چوبی

                                       

کفگیر چوبی به آشپزخانه شما سبک و استایل می بخشد

چوب ذاتا متریال زیبایی است. شما هیچ وسایل آشپزی را زیبا تر از چوب برای یک دکوراسیون آشپزخانه زیبا نخواهید یافت.

منحصر به فرد بودن ظاهر هر کفگیر و کیفیت لمس در کفگیرهای چوبی یکی دیگر از دلایلی است که کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است. دو کفگیر که از یک تنه درخت ساخته شده اند، در نهایت ممکن است ظاهری متفاوت نسبت به یکدیگر داشته باشند.

کفگیر چوبی بسیار خوش دست است و ظاهر بسیار زیبایی به قفسه وسایل آشپزی شما می بخشد.

اکثر چوب هایی که برای ساخت ابزار های چوبی آشپزخانه استفاده می شوند، (مثل چوب نارگیل) دوستدار محیط زیست هستند و قابل بازگشت به چرخه محیط زیست هستند. کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است از این جهت که ساخته ی دست انسان است و برای ساختش از مواد شیمیایی که برای محیط زیست مضر است استفاده نمیشود. در نتیجه با استفاده از کفگیر چوبی، شما با زمین مهربان تر هستید.

پست قبلی

بهترین روش تمیز کردن کفگیر و ملاقه چوبی

پست بعدی

مقایسه کفگیر چوبی و استیل (مزایا و معایب)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید