ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

چگونه ظرف پلاستیک شکسته را بچسبانیم؟

چگونه ظرف پلاستیک شکسته را بچسبانیم؟

بسیاری مواقع ظرف پلاستیکی شکسته دور انداخته می شود. زیرا گمان می رود که دیگر قابل استفاده نیست. ما در این مقاله قصد داریم عکس این موضوع را ثابت کنیم. بنابراین دو راهکار مناسب برای چسباندن پلاستیک شکسته را ارائه خواهیم داد.

تعمیر ظرف پلاستیک شکسته به کمک هویه

برای چسباندن ظرف پلاستیک شکسته به کمک هویه باید ابتدا تکه های شکسته را موقتا و به کمک مقداری چسب قطره ای بهم چسباند. سپس هویه را روشن کرده و بر روی درجه ۲۰۰ تنظیم می کنیم، بعد از گرم شدن دستگاه، نوک هویه را به آرامی بر روی دو لبه تکه های شکسته می کشیم. به این ترتیب پلاستیک ذوب شده و بخش های شکسته شده دوباره به هم وصل خواهند شد.

استفاده از چسب مخصوص برای چسباندن تکه های ظرف پلاستیک شکسته

این ترفند یکی از ساده ترین راه ها برای تعمیر ظرف پلاستیک شکسته است. زیرا تنها وسیله مورد نیاز یک چسب قوی مخصوص پلاستیک است. پیش از هر چیز باید لبه تکه های شکسته شده را کاملا تمیز کرد و بخش های اضافه ای که در زمان شکسته شدن به صورت ناهمواری بر روی لبه ها باقی مانده اند را جدا کرد. سپس دو سر تکه ها را به چسب آغشته کرده و به آرامی بر روی همدیگر قرار داد. در این حالت باید بخش های چسب زده را به مدت ۳۰ ثانیه به صورت ثابت بر روی همدیگر فشار داد تا چسب به خوبی عمل کند.

مناسب ترین چسب ها برای تعمیر ظرف پلاستیک شکسته

تعمیر ظرف پلاستیک شکسته

همان گونه که ذکر شده یکی از راه های موثر برای تعمیر ظرف پلاستیک شکسته استفاده از چسب است. البته هر چسبی را نمی توان بکار برد. بلکه باید از چسب مخصوص پلاستیک استفاده کرد. برخی از مناسب ترین و قوی ترین چسب ها عبارتند از:

سیانو اکریلات

این دو نوع چسب بسیار قوی بوده و برای خشک شدن تنها به چند ثانیه زمان نیاز دارد. لازم به ذکر است که ترکیبات بکار رفته در این چسب باعث شده تا برای چسباندن ظروف پلاستیکی و پلاستیک ABC، پلی استایرن و پلاستیک PVC بسیار خوب عمل کند.

چسب اپوکسی

چسب اپوکسی یکی دیگر از چسب های موثر برای چسباندن ظرف پلاستیک شکسته است. در ترکیب این چسب از ماده رزین و ماده محکم کننده استفاده شده است. نکته قابل توجه در خصوص این چسب آن است که هر نوع ظرف پلاستیکی را می توان به کمک آن چسباند. چسبندگی این نوع چسب به شکلی است که دو بخش جدا شده پلاستیکی را به راحتی به یکدیگر می چسباند. همچنین هنگام کار با این چسب خواهید دید که علاوه بر چسباندن تکه های شکسته شده به عنوان یک پر کننده نیز عمل می کند. به این معنی که درز میان تکه های جدا شده را به خوبی پوشش می دهند.

سیمان پلی استایرن

سیمان پلی استایرن نوع دیگری از چسب مخصوص پلاستیک است که برای تعمیر ظرف پلاستیک شکسته بکار می رود. این چسب ابتدا تکه های پلاستیکی را ذوب کرده و سپس آن ها را به هم جوش می دهد. پلی سیمان بسیار موثر عمل می کند اما در صورت عدم رعایت دستورالعمل استفاده از آن ممکن است به ظروف پلاستیکی آسیب وارد کند. بنابراین حتما پیش از مصرف نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید و توضیحات روی جعبه آن را مطالعه کنید.

نکات مهم برای چسباندن تکه های ظرف پلاستیک شکسته

نکات مهم برای چسباندن تکه های ظرف پلاستیک شکسته

هر چند چسباندن و تعمیر ظروف پلاستیکی کاری آسان و بدون درد سر است اما برای کسب یک نتیجه دلخواه و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به ظرف باید نکاتی را مد نظر قرار داد. این نکات عبارتند از:

●سطح ظرف و تکه های شکسته و جدا شده را کاملا خشک کرد

● سطح پلاستیک را به کمک یک سمباده نرم هموار کرد

●پیش از انجام کار باید بخش های خرد شده را بصورت موقت به همدیگر وصل کرد

● پیش از خشک شدن چسب و یا سفت شدن پلاستیک ذوب شده باید تکه های اضافی را از سطح کار جدا کرد.

جمع بندی

ظرف پلاستیک شکسته را می توان به کمک چسب های مخصوص و همچنین از طریق ذوب کردن تعمیر کرد و مجددا مورد استفاده قرار داد. تنها نکته ای که باید در این خصوص مد نظر قرار بگیرد، رعایت نکات کلیدی قبل و بعد و همچنین در حین انجام کار است. به این ترتیب می توان ظروف پلاستیکی شکسته شده را بدون صرف هزینه اضافی و در کمترین زمان ترمیم کرد

پست قبلی

نحوه تمیز کردن لک آب از روی ظروف

پست بعدی

خرید ظروف بنشن (نکات مهم که در زمان خرید باید بدانید)

1 در مورد “چگونه ظرف پلاستیک شکسته را بچسبانیم؟

  1. سلام میشه یه همکاری بکنید و بگید که از چه نوع رنگی در تزریق پلاستیک استفاده میشه ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید