ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟

آشپزخانه های کوچک

آشپزخانه های کوچک را می توان به کمک ایده های جالب و آسان بزرگ تر و روشن تر نشان داد. طراحان دکوراسیون داخلی راه های بسیاری را برای این منظور ارائه داده اند که اغلب آن ها بسیار ساده بوده و به راحتی قابل اجرا می باشند.

ایده های جالب برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه های کوچک

ما در این مطلب برخی از ساده ترین و مناسب ترین ایده ها را برای بزرگ جلوه دادن آشپزخانه های کوچک و به عنوان راهکارهای مناسب به افراد علاقمند پیشنهاد می کنیم.

نورپردازی مناسب برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه های کوچک

روشن کردن آشپزخانه از طریق نورپردازی مناسب، یکی از ایده ال ترین راه ها برای بزرگ جلوه دادن آشپزخانه های کوچک است. بدون شک یک آشپزخانه تاریک، کوچک به نظر می‌رسد، بنابراین لازم است تا حد ممکن آن را به وسیله لامپ های ریز و درشت و البته رنگی روشن کرد. به همین منظور می توان در بخش زیرین کابینت‌ها از لامپ‌های هالوژن یا LED استفاده کرد. با این کار سطح کابینت های زیرین روشن شده و آشپزخانه دل‌بازتر و بزرگ تر به نظر خواهد رسید.

ترکیب کردن سطوح برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه

ایده ترکیب کردن تمام سطوح یکی از ساده ترین راهکارها برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه های کوچک است. زمانی که از یک رنگ برای سطح دیوارها و روی کابینت‌ها استفاده شود، آشپزخانه بزرگ‌ تر و یکپارچه تر به ‌نظر خواهد رسید.

استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه های کوچک

بزرگ نشان دادن آشپزخانه های کوچک

استفاده از رنگ های روشن باعث ایجاد خطای دید در آشپزخانه های کوچک می شود. بنابراین استفاده از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوارها، کابینت‌ها و سایر وسایل آشپزخانه سبب بزرگ جلوه کردن آشپزخانه های کوچک می شود. در میان طیف رنگ های روشن، رنگ سفید دارای بیشترین خاصیت بزرگنمایی است. زیرا رنگ سفید با منعکس کردن نور، فضا را بزرگ‌ تر از ان چه که هست نشان می‌دهد. در نتیجه باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود.

استفاده از کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای و آینه‌ای

بکارگیری ایده کابینت های شیشه ای و آینه ای یکی دیگر از راه های موثر برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک است. بهره گیری از شیشه و آینه برای درب کابینت‌ها باعث می شود تا علاوه بر زیباتر شدن ظاهر کابینت‌ها فضای آشپزخانه وسیع تر به نظر برسد. استفاده از این نوع درب برای کابینت ها باعث می‌شود تا جهت دید از در کابینت، به عمق تغییر یابد. همچنین دیوارها دورتر به نظر برسند. در نتیجه آشپزخانه از لحاظ بصری بزرگ‌ تر دیده شود. البته باید توجه داشت که وسایل درون کابینت را به طور صحیح و منظم چیده و از آشفتگی درون کابینت ها جلوگیری کرد.

بکارگیری وسایل ریز و جمع‌وجور در آشپزخانه های کوچک

استفاده از وسایلی با اندازه های متوسط و حتی ریز می توانند کمک شایانی به بزرگ جلوه دادن آشپزخانه های کوچک کنند. خوشبختانه امروزه مدل و سایز های متعددی از وسایل آشپزخانه در بازار موجود هستند که می توان متناسب با وسعت آشپزخانه خود آن ها را خریداری کرد. اجاق های رومیزی، یخچال های کوتاه و فر های توکار از جمله وسایل مناسب برای استفاده در آشپزخانه های کوچک هستند. این وسایل با برخورداری از کارایی بالا باعث بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه می شوند. علاوه بر آن می توان از میزها و صندلی‌های ظریف با حجم کوچک نیز استفاده کرد. به طور کلی با بهره گرفتن از ایده مینیمالی برای وسایل آشپزخانه می توان فضای بیشتری در آشپزخانه خود ایجاد کرد.

پیوند دادن فضای آشپزخانه با فضای بیرونی

ایده های جالب برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه های کوچک

بکارگیری این ایده تا حد زیادی به فضا و طراحی خانه بستگی دارد. با این حال اگر امکان اجرا کردن چنین طرحی وجود داشته باشد می توان آشپزخانه های کوچک را بسیار بزرگ تر نشان داد. برای این کار می توان دیوار موجود میان آشپزخانه و پذیرایی را حذف کرد که در این صورت فضای آشپزخانه به فضای بیرونی پیوند داده می شود. این ایده باعث بزرگ تر شدن وسعت آشپزخانه‌ و ورود نور بیشتر به آن می شود.

جمع بندی

بهترین کار برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه های کوچک تعبیه حداقل یک پنجره در آن است. با این کار می توان نور طبیعی را وارد آشپزخانه کرد که در نتیجه آن فضا بزرگ تر و دلبازتر به چشم خواهد آمد. در صورتی که امکان تعبیه پنجره در آشپزخانه وجود نداشته باشد، می توان از راهکارها و ایده های ذکر شده در این مقاله استفاده کرد.

پست قبلی

ترفندهای از بین بردن لکه ظروف سرامیکی

پست بعدی

سرویس آشپزخانه شامل چه چیزهایی میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید