ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

آیا می دانید چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ یکی از قسمت های پرتردد خانه و مکانی برای تهیه غذا همان آشپزخانه است که بایستی مدام تمیز و بهداشتی باشد. پس اولین سوال بعد از شنیدن واژه آشپزخانه این است که چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

ترفندهایی برای تمیز کردن آشپزخانه

مرتب و تمیز کردن آشپزخانه نسبت به سایر قسمت های خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به ویژه هنگامی که وقت کافی برای این کار وجود نداشته و برنامه های صاحب خانه فشرده است. پس ترفندها و نکاتی برای تمیز کردن آشپزخانه وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

تمیز کردن داخل کابینت ها و قفسه ها

در جواب سوال چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ بایستی مرتب کردن وسایل داخل کابینت ها را در مرحله نخست قرار دهیم. این کار به یک بار در طول ماه نیاز دارد. زیرا برخی مواقع صاحب خانه فراموش می کند که اقلام مورد استفاده را دوباره در جای خود بگذارد. همین کار با گذشت بازه زمانی کوتاه روی کابینت ها و داخل آشپزخانه را شلوغ کرده و نامرتب به نظر می رسد. بنابراین وسایل اضافی را داخل کابینت ها قرار داده و شلف ها و قفسه ها را مرتب کنید. همچنین چربی روی کابینت ها را با مایع ظرفشویی، آب داغ و اسفنج بزرگ تمیز کنید. البته محلول جوش شیرین و سرکه سفید برای حذف لکه های روغن و چربی بسیار مناسب و به صرفه می باشد.

تمیز کردن وسایل بزرگ و کوچک آشپزخانه/ چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

با یک اجاق گاز چرب چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت که اگر هر دفعه بعد از پخت و پز با یک دستمال روی اجاق گاز تمیز شود، جای هیچ نگرانی نیست. ولی سر ریز شدن یا باقی ماندن انواع غذاها روی اجاق گاز به مرور زمان آثار سوختگی و لکه هایی ایجاد کرده که به راحتی پاک نمی شوند. بنابراین استفاده از اسپری چند منظوره جهت نظافت اجاق گاز و آشپزخانه توصیه می گردد. همچنین درب ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و … با محلول ظرفشویی و آب گرم شست و شو داده شود. البته افزودن یک قاشق سرکه پروسه تمیزکاری را آسان تر می کند.

تمیز کردن سینک ظرفشویی/ چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

با وجود یک سینک ظرفشویی کثیف چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ زیرا سینک نخستین بخش آشپزخانه است که دیده می شود و تمیزی یا کثیفی محیط را به نمایش می گذارد. البته محلول های بازاری زیادی در دسترس هستند که برای نظافت سینک ظرفشویی و شیرآلات به کار برده می شوند. اما جایگزین مناسب محلول های بازاری خمیر سرکه سفید و جوش شیرین است. پس مقداری جوش شیرین روی سینک پاشیده و سرکه را اسپری نمایید. پس از 5 دقیقه لکه های روی شیرآلات و سینک ظرفشویی را تمیز کنید

شست و شوی پنجره و دیوار

اگر پنجره و دیوارهای کثیفی در محیط آشپزخانه داشته باشیم چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت دیوار جزء سطوحی بوده که توجه چندانی به آن نمی شود. ولی باید دیوار آشپزخانه را هر 3 ماه یکبار با مواد شوینده تمیز کرد. زیرا روغن یا چربی همراه با بخار غذا روی سطوح مختلف آشپزخانه از جمله کاشی نشسته و با جذب خاک و ذرات ریز معلق در هوا کثیف تر به نظر می رسد. البته در صورت وجود بخارشو پروسه تمیزکاری خیلی آسان بوده و تنها با بخار آب می توان کاشی ها را تمیز کرد. ناگفته نماند درز کاشی محیطی بوده که بیشترین چربی غذا یا گرد و خاک در آن جمع می شود. پس زمان تمیز کاری باید بیشترین توجه را به آن قسمت ها داشت.

تمیز کردن کف آشپزخانه

با وجود یک کف کثیف و چسبناک چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ دلیل مطرح کردن چنین سوالی این است که کف آشپزخانه در طول روز به تمیز کاری نیاز دارد. به ویژه زمانی که پخت و پز داخل آشپزخانه صورت می گیرد بدون شک نظافت کف در اولویت خواهد بود. زیرا روغن و چربی، سرامیک یا کاشی های کف را لغزنده تر می کند. بنابراین یک سطل پر از آب ولرم و مقداری مایع ظرفشویی برداشته و پروسه تمیز کاری را شروع نمایید. البته اگر آشپزخانه با پارکت لمینت کاور شده باشد نباید از آب برای نظافت کف استفاده کرد. پس یک دستمال مرطوب یا تی نمدار برداشته و بدون نیاز به هیچ شوینده ای کف را تمیز کنید. ناگفته نماند که لمینت کف به رطوبت و آب حساس بوده و قبل از نظافت آب اضافی تی گرفته شود.

پست قبلی

ترفندهای جالب در خانه

پست بعدی

5 نوع از غذاهای شمالی با بادمجان + طرز تهیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید