ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون

پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون

پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون به دلیل حساس بودن جنس آن به نسبت تمیز کردن سایر قابلمه های دیگر اندکی سخت و زمان بر است. برای از بین بردن هر نوع سوختگی از روی قابلمه های تفلون بدون صدمه زدن به آن باید نکاتی را مد نظر قرار داد.

راه های پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون

برای پاک کردن سوختگی قابلمه تفلون اول از همه اینکه از بکار بردن قاشق های فلزی برای کندن سوختگی ها جدا خودداری کنید. زیرا این کار باعث خراشیدن و کنده شدن پوشش کف قابلمه می شود. همچنین بهتر است پد های سیمی و زبر را برای تمیز کردن این نوع قابلمه فراموش کرد. زیرا نه تنها قابلمه را تمیز نخواهند کرد بلکه سبب وارد آمدن صدمات جدی به کف قابلمه می شوند.

سرکه و جوش شیرین برای پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون

ترکیب سرکه و جوش شیرین سخت ترین سوختگی ها را بدون کوچک ترین آسیبی به سطوح از بین می برد. بنابراین با خیالی آسوده می توان از این ترکیب برای پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون استفاده کرد. برای این کار لازم است به مقدار مساوی سرکه و آب کف قابلمه ریخت. سپس آن را روی اجاق گذاشته تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن اب و سرکه قابلمه را از روی شعله برداشته و چند قاشق جوش شیرین به آن اضافه کرد. سپس قابلمه را به مدت نیم ساعت به حال خود رها کرده تا مواد تاثیر خود را بر روی سوختگی بگذارند.

پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون با نمک

نمک یکی از بی ضررترین مواد برای پاک کردن سوختگی قابلمه تفلون است. برای استفاده صحیح از نمک لازم است آن را با آب مخلوط کرده و در قابلمه سوخته شده بریزید. سپس مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت اجاق قرار داد. در مرحله بعدی باید اجازه داد تا مخلوط آب و نمک و مایع ظرفشویی به جوش بیاید و چند دقیقه ای بجوشد. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و با یک اسفنج نرم سوختگی را از کف قابلمه جدا کرد.

استفاده از نوشابه

نوشابه حاوی کربنات است. از این رو زمانی که با سوختگی ترکیب شود باعث نرم شدن آن می شود. بنابراین می توان از نوشابه به عنوان یک ماده مفید برای پاک کردن سوختگی قابلمه تفلون استفاده کرد. به همین منظور لازم است قابلمه را کاملا داغ کرد. سپس نوشابه را کف آن ریخته و اجازه داد تا سوختگی ها نرم شده و از کف تفلون جدا شوند.

استفاده از کرم تارتار برای پاک کردن سوختگی قابلمه تفلون

پیش از هر چیز باید گفت که کرم تارتار نوعی پاک کننده‌ بسیار قوی است که از آن می توان به عنوان جایگزین جوش شیرین استفاده کرد. برای پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون با استفاده از کرم تارتار باید یک قاشق غذاخوری از آن را با نصف لیوان آب مخلوط نمود. سپس مخلوط بدست آمده را بر روی شعله اجاق قرار داده تا بجوش بیاید. بعد از بجوش آمدن محلول باید شعله اجاق را خاموش کرده و اجازه داد تا کاملا سرد شود. سپس اقدام به تمیز کردن سوختگی های کف قابلمه نمود.

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

جهت استفاده از قرص ماشین ظرفشویی برای پاک کردن سوختگی قابلمه تفلون به مقداری آب داغ برای پوشاندن کف قابلمه نیاز دارید. لازم به ذکر است که آب باید در حال جوش باشد. سپس قرص ماشین ظرفشویی را درون آن انداخته و اجازه دهید تا قرص کاملا حل شده و سوختگی ها را از کف قابلمه جدا کند.

پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون با استفاده از لیمو

سوختگی قابلمه

برای پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون با این روش به چندین عدد لیمو ترش تازه نیاز است. بعد از آماده کردن لیمو ها باید آن ها را چهار قسمت کرد. سپس آن ها را درون قابلمه سوخته قرار داده و مقداری آب روی آن ها ریخت. سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده تا آب درون آن بجوش بیاید. با بجوش آمدن آب حالت اسیدی لیمو ها سوختگی ها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث نرم شدن و کنده شدن آن ها از کف قابلمه می شود.

جمع بندی

تنها راه های کاربردی برای پاک کردن سوختگی قابلمه تفلون، روش های ذکر شده در متن فوق می باشند. این روش ها در عین موثر بودن کوچکترین آسیبی به تفلون وارد نخواهند کرد. بنابراین در صورت سوختن غذا و چسبیدن آن به کف قابلمه تفلون بهتر است پیش از هر چیز راه های ذکر شده را امتحان کنید.

پست قبلی

رنگ وسایل آشپزخانه عروس

پست بعدی

راهنمای خرید سالاد خوری با پایه چوبی (+ معرفی چند مدل جدید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید