ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

نکات مهم برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان آشپزخانه

تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان

آشپزخانه به عنوان یکی از اصلی ترین قسمت های خانه برای آماده سازی و پخت غذا باید دائما تمیز و مرتب باشد. افراد خانواده زمان بسیار زیادی از تایم روز خود را در آشپزخانه سپری میکنند. از همین جهت آشپزخانه همیشه در معرض انواع آلودگی ها و به هم ریختگی هاست.شما با استفاده از انواع نظم دهنده ها میتوانید به اوضاع بهم ریخته آشپزخانه سروسامان دهید. از طرف دیگر پاکیزه نگه داشتن این نظم دهنده ها هم اهمیت خاص خودش را دارد.نکات بیشتری درباره تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان بدانید.

یکی از نقاط آشپزخانه که همیشه در معرض رطوبت و شستشو و انواع کار های کثیف شدنی است، سینک ظرفشویی می باشد. سینک ظرفشویی محل اصلی خالی کردن مواد اضافی غذا، شستشو ظرف های کثیف و شستشو و آماده سازی غذا هاست. از همین رو معمولا زود کثیف و زرد میشود.

در واقع تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان از اولین اقدامات بعد از پخت غذاست. در ادامه این متن به نکاتی درباره تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان و البته انواع مواد شوینده و نحوه استفاده از آن ها خواهیم پرداخت.

                                

نکاتی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، سینک ظرفشویی یکی از آلوده ترین نقاط در آشپزخانه است. معمولا سینک ها از جنس استیل ضد زنگ و سنگ و سرامیک ساخته میشوند. همین موضوع باعث میشود تمیز کردن سینک ظرفشویی کار خیلی سختی نباشد چرا که سنگ و استیل به راحتی تمیز میشوند و جرم را به خود نمی گیرند. در ادامه به نکته های مهم تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان اشاره خواهیم کرد.

استفاده از ابزار مناسب: شما باید با توجه به جنس سینک ظرفشویی ابزار مناسب را انتخاب کنید. مثلا استفاده از سیم های سخت یا فرچه های آهنی ممکن است روی سطح سینک شما را خط بیندازد و باعث خوردگی و بد شکل شدن سینک ظرفشویی شود.

استفاده از شوینده مناسب: استفاده از شوینده ای که با استیل یا سنگ واکنش ندهد مهم ترین عامل در تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان است.

تمیز کردن روزانه: البته که تمیز کردن فضای آشپزخانه به صورت روزانه بسیار مهم است. فضایی که شما از آن برای آماده سازی و پخت غذا استفاده می کنید باید به صورت منظم تمیز شود. سینک ظرفشویی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر شما هر روز به صورت روتین سینک ظرفشویی را تمیز نکنید، شیار های بین سینک محل تجمع آلودگی ها و رسوب ها میشود و قطعا کار پاکسازی را برای شما سخت تر میکند.

قبل و بعد از تمیز شدن سینک ظرفشویی

                                                               

نکاتی برای تمیز کردن آبچکان

تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان دو کار وابسته به هم هستند، از این نظر که شما ظرف های تمیز و شسته شده را نمی توانید روی یک آبچکان کثیف قرار دهید. آبچکان به دلیل اینکه معمولا در نزدیکی سینک قرار دارد، امکان آلوده شدن بیشتری دارد. ممکن است هنگام خالی کردن آب اضافی غذا، آبکش کردن برنج و ماکارونی یا شستن میوه و سبزیجات، مقداری آلودگی بر روی آبچکان بریزد.

 بهتر است اگر تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان جزو روتین روزانه تان نیست، هر دو روز یکبار ظرف های آبچکان را خالی کنید، در صورت امکان با آب و مایع بشویید و در صورتی که آبچکان به کابینت یا دیوار وصل است، با دستمال آن را تمیز کنید.

مواد شوینده و نحوه استفاده از آنها برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان

همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم، بهتر است حتما از موادی استفاده کنید که به استیل یا سنگ سینک ظرفشویی آسیبی وارد نکند. همچنین برای آبچکان ها بهتر است از آب خالی یا کمی رایت استفاده کنی تا آلیاژ روی آبچکان دچار صدمه نشود.

محلول تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان

محلول سرکه و جوهر نمک: محلول سرکه و جوهر نمک به عنوان یک ترکیب طبیعی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان بسیار پرطرفدار است. این محلول از زمان های قدیم یکی از پاک کننده های اصلی طبیعی بوده که در دنیای امروز هم طرفداران خودش را دارد. شما میتوانید یک واحد سرکه با یک واحد نمک و 2 واحد آب را با هم مخلوط کنید و به کمک آبپاش روی سطح سینک اسپری کنید. سپس به وسیله فرچه هایی که به سطح سینک آسیب نرساند، قسمت های جرم گرفته را فرچه بکشید و در نهایت با آب فراوان همه جا را بشویید.

به خاطر داشته باشید که سرکه به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای ضد عفونی کردن سینک بعد از شستن سبزیجات با گل است.

استفاده از اسپری های تجاری برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان: امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کارخانه های بسیار زیادی وجود دارند که انواع اسپری های پاک کننده و تمیز کننده برای انواع کارها را روانه بازار میکنند.

در هنگام استفاده از اسپری های تجاری برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و آبچکان حتما باید به نوشته های پشت اسپری دقت کنید. اطمینان حاصل کنید که اسپری مصرفی مناسب چه سطح و متریالی است سپس مقداری از آن را به گوشه ای از سینک یا آبچکان اسپری کنید و در صورت مشاهده واکنش شیمیایی یا آسیب به جنس سینک و آبچکان از استفاده خودداری کنید. 

پست قبلی

ارگانایزر آشپزخانه چیست و چطور به چیدمان بهتر کمک می‌کند؟

پست بعدی

تخته گوشت چوبی بخریم یا پلاستیکی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید