ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

نکات خانه داری و تمیزکاری

زمانی که میخواهید در انجام کارهای خانه داری بهتر شوید بایستی در پی ترفند ها و نکات خانه داری و تمیزکاری باشید. چنانچه بتوانید امور منزل را به راحتی انجام دهید منزل همواره مرتب و تمیز خواهد بود. همچنین مسئله و چالشی در امور منزل نخواهید داشت. خانه داری و تمیز کاری آن احتیاج به خلاقیت دارد.  خلاقیتی که با تحولات کوچک، بعضی از ایرادات را رفع می کند و امور را راحت تر می کند.

نکات خانه داری و تمیزکاری

در حال حاضر چالش های بسیاری در خصوص نکات خانه داری و تمیزکاری وجود دارند که زندگی خیلی از خانم ها را درگیر می کنند. چنانچه بخواهید دلیل مشکل را بیابید بایستی بدانید امور کوچکی پشت این قضایا موجود می باشند که روی هم انباشته می شوند. در نهایت به یک مشکل بزرگ ختم می شوند. بهتر است با کمی کوشش و فکر این مسائل رفع شوند. ولی افزون بر تحولات کوچک و سعی بزرگ چندین نکات خانه داری و تمیزکاری  ساده هم وجود دارند که امکان دارد آنها را نشنیده باشید. این نکات نه زیاد پیچیده و نه زیاد راحت هستند. به چندین ترفند در این مطلب توجه نمایید و با بکار بردن آنها، تمیز کاری منزل را خیلی راحت تر از قبل انجام دهید.

نکات خانه داری و تمیزکاری ریز و طلایی

نکات خانه داری و تمیزکاری معمولا زیاد می باشند در این جا به برخی از مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

بکارگیری جارو برقی جهت کشیده نشدن لوازم کوچک به درون جارو برقی

یکی از نکات خانه داری و تمیزکاری این است که می توانید با بستن جوراب روی لوله جاروبرقی، از کشیده شدن پول و لوازم کوچک با ارزش به داخل آن ممانعت نمایید. این مورد یکی از مهم ترین نکات خانه داری و تمیزکاری ریز و طلایی می باشد که بایستی حتما به آن دقت نمایید.

تمیز نمودن آسان مایکروویو با یک فنجان آب و آب لیمو

یکی دیگر از نکات خانه داری و تمیزکاری مربوط به تمیز کردن مایکروویو است. مشکل عمده در استفاده از این دستگاه کثیف شدن آن می باشد. این دستگاه با فوران و انفجار غذایی که درون آن رخ می دهد به شدت کثیف می شود. ولی این مشکل یک راه حل راحت دارد. می توان در کمترین زمان ممکن آن را به صورت کامل با یک فنجان آب و عصاره نصفی لیمو پاکیزه نمود. برای این عمل لازم است  ترکیب این دو را به مدت زمان ۵ دقیقه در دستگاه گذاشته تا بخار شود پس از آن درون سیستم به آسانی تمیز می شود.

حذف آلودگی های اسفنج ظرفشویی/ نکات خانه داری و تمیزکاری

از دیگر تکنیک ها و نکات خانه داری و تمیزکاری مربوط به حذف آلودگی های اسفنج ظرفشویی است. یکی از منابع اصلی باکتری و کثیفی ها می باشند که علت آن به جا ماندن مواد غذایی در بافت آن ها می باشد که می توان با گذاشتن آن در مایکروویو  به مدت زمان ۲ دقیقه در دمای زیاد این کثیفی ها و آلودگی ها را  برطرف نمود.

مهیای یک محصول تمیز کننده قوی برای تمام خانه

یکی دیگر از نکات خانه داری و تمیزکاری این است که با ترکیب ۴ قاشق غذا خوری جوش شیرین و ۱ لیتر آب گرم می توانید یک ترکیب تمیز کننده مقرون به صرفه و غیر شیمیایی تهیه کنید. می توانید با این ترکیب سطوح متنوعی را پاکیزه نموده و نظافت خانه را زودتر انجام دهید. این مورد هم یکی از مهم ترین نکات خانه داری و تمیزکاری ریز و طلایی می باشد.

بکارگیری سرکه در نظافت آسان و فوری سر دوش حمام

یکی از ماده های نظافت خیلی مفید و غیر شیمیایی سرکه می باشد. شما می توانید با گذاشتن سر دوش حمام در ترکیبی از آب جوش و سرکه آن را به آسانی پاکیزه نمایید و انسداد سوراخ های آن رفع کنید.

نکات خانه داری و تمیزکاری و ترفند های راحت و بی نظیر

با رعایت نکات خانه داری و تمیزکاری راحت می توانید همیشه خانه ای تمیز و عاری از آلودگی داشته باشید این ترفند های راحت شامل موارد زیر می باشند:

• رفع لکه و اثر انگشت بر روی استیل با بکارگیری روغن بچه

جهت پاکیزه نمودن استیل می توانید از یک تکه پارچه آمیخته شده با روغن بچه کلیه لکه های موجود را پاک نمایید.

• بکارگیری مسواک در نظافت خانه

از مسواک های غیر قابل استفاده می توان به منزله برس های کوچک در نظافت نواحی متنوع خانه استفاده کرد. مکان هایی که جاروبرقی به آنها دسترسی ندارد شامل روشویی، دستشویی و… می باشند. تنها پیش از بکارگیری، آن را در آب جوش قرار دهید تا آلودگی آن رفع شود.

توصیه های مهم و نکات خانه داری و تمیزکاری

توصیه های مهم و نکات خانه داری و تمیز کاری

نکات خانه داری و تمیزکاری در قبل یا بعد از امور دیگر به شرح زیر می باشند:

•دوش حمام را پس از دوش گرفتن پاکیزه نمایید.

 •بعد از شستشو و مسواک زدن ، سینک دستشویی را پاکیزه نمایید.

•پیش از انجام کاری که زیاد هم  اضطراری نیست، کلیه لباس های کثیف را درون ماشین لباسشویی بگذارید.

• لباس ها را خیلی زود از خشک کن خارج کنید و ان ها را آویزان نمایید و به هیچ وجه روی هم جمع نکنید.

•قابلمه های کثیف را خیلی زود بعد از غذا پختن در آب بگذارید تا خیس بخورند.

• بعد از شام خیلی فوری میز را تمیز نمایید. بی آنکه به دنبال نشستن روی مبل باشید خیلی زود دست به کار شوید تا شستن ظرف ها به تعویق نیفتد.

پست قبلی

ظروف شیشه ای حبوبات آشپزخانه

پست بعدی

ترفندهای جالب در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید