ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

نحوه تمیز کردن لک آب از روی ظروف

نحوه تمیز کردن لک آب از روی ظروف

برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش های کاربردی کمک می کنند تا به راحتی از شر لکه های مزاحم ناشی از آب بر روی ظروف خلاص شد. در ادامه چند ترفند عالی و کاربردی و روش های استفاده از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

مهم ترین راه برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف

تمیز کردن لک آب از روی ظروف

استفاده از مایع ظرفشویی مرغوب و باکیفیت مهم ترین اصل برای داشتن ظروفی تمیز و بدون لکه است. در واقع استفاده از مایع ظرفشویی قوی برای مقابله با آلودگی ها و چربی ها مهم ترین روش برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف است. شاید بسیاری این ترفند را یک روش پیشگیرانه بدانند این در حالی است که با استفاده از یک مایع ظرفشویی قوی می توان لکه های ناشی از آب که بر روی ظرف ها بخصوص ظروف شیشه ای ایجاد شده اند را از بین برد.

روزنامه برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف

 یکی دیگر از روش های موثر برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف استفاده از روزنامه است. شاید باور اندکی سخت باشد اما جوهر موجود بر روی روزنامه به خوبی لکه های سخت و مقاوم آب را از روی انواع ظروف بخصوص ظروف کریستالی از بین می برد. برای اجرایی کردن این ترفند باید روزنامه را اندکی مرطوب کرد. سپس سطح ظرف ها را به وسیله آن پاک کرد. البته می توان بدون خیس کردن روزنامه نیز این عمل را انجام داد اما باید زمان بیشتری را صرف تمیز کردن ظرف ها نمود.

استفاده از سرکه سفید جهت رفع لکه های آب از روی ظروف

مهم ترین راه برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف

سرکه سفید یکی از پرکاربردترین مواد در زمینه نظافت و شستشوی سطوح و ظروف است که از آن برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف نیز استفاده می شود. سرکه یک ماده اسیدی است که از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است. برای استفاده از سرکه می توان مقداری از آن را در لگن ریخته و چندین برابر آب به آن اضافه کرد. سپس ظروف را برای چند دقیقه در محلول غوطه ور کرده و بعد آن ها را با آب گرم شسته و خشک کرد.

علاوه بر آن می توان به روشی دیگر از سرکه برای تمیز کردن لک از روی ظروف استفاده کرد. نحوه استفاده از سرکه در ماشین ظرفشویی به این ترتیب است که باید سرکه را در کاسه ای ریخته و آن را در قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار داد. سپس ماشین ظرفشویی را روشن نمود. نکته قابل توجه در خصوص استفاده از سرکه ان است که نباید آن را در محفظه کمک آبکشی ماشین ظرفشویی ریخت. زیرا به دلیل اسیدی بدون باعث آسیب دیدگی به قسمت های پلاستیکی دستگاه می شود.

ترکیب جوش شیرین و سرکه برای از بین بردن لکه آب از روی ظروف

برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف ترفندهای دیگری نیز پیشنهاد شده اند که بیشتر برای لکه های قدیمی و مقاوم کاربرد دارند. یکی از این ترفند ها ترکیب معجزه آسای جوش شیرین و سرکه است. ابتدا باید مقداری سرکه را با جوش شیرین مخلوط کرد تا جوش شیرین به شکل خمیر در بیاد. سپس سطح ظروف را با آن تمیز کرد. البته بهتر است ظروف آغشته به مخلوط را چند دقیقه ای کنار بگذارید و سپس با آب گرم آن ها را تمیز کنید. در پایان خواهید دید که لکه ها به طور کامل از بین رفته اند.

نکته مهم درباره این ترفند

رفع لکه های آب از روی ظروف

برای جلوگیری از لک شدن ظروف در اثر آب بهتر است بعد از اتمام فرایند شستشو فورا آن ها را خشک کرد. در واقع این کار تنها راهی‌ جلوگیری از ایجاد لکه‌ است. برای این کار بهتر است از یک پارچه تمیز و نخی که از قدرت جذب آب بالایی برخوردار است استفاده شود. به این ترتیب هیچ گونه رطوبتی بر روی ظرف ها باقی نمی ماند و بعد از خشک شدن لک نخواهند شد.

جمع بندی

برای تمیز کردن لک آب از روی ظروف هر چه زودتر اقدام کنید. در غیر این صورت لکه ها مقاوم شده و عمل پاک کردن آن ها بسیار سخت خواهد شد. زیرا هر چه مدت زمان بیشتری لکه‌ها بر روی ظروف باقی بمانند نسبت به مواد پاک کننده مقاوم تر شده و درخشندگی و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند.

پست قبلی

سالاد خوری چوبی با طراحی کلاسیک و زیبا

پست بعدی

چگونه ظرف پلاستیک شکسته را بچسبانیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید