ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

مقایسه کفگیر چوبی و استیل (مزایا و معایب)

مقایسه کفگیر چوبی و استیل

سوال های زیادی درباره متریال های لوازم آشپزخانه پرسیده میشود که کدامیک بهتر است. مقایسه کفگیر چوبی و استیل یکی از سوال های همیشگی مصرف کنندگان است. به نظر میرسد که سر آشپز ها معمولا برای آشپزی در ظروف چدنی تمایل به استفاده از کفگیرهای چوبی دارند. این وسایل آشپزخانه حس نوستالژیک و خاطره انگیز بیشتری را هنگام آشپزی نسبت به ابزار های استیل ایجاد میکنند.

البته که در این مقایسه متوجه میشویم که شیرینی پز ها به دلیل استحکام و تمیز شدن بهتر از ابزار های استیل استفاده بیشتری میکنند. اما سوال اصلی اینجاست که چه زمانی از کفگیر چوبی و چه زمانی از ابزار های استیل استفاده کنیم؟ کدامیک بهتر اند و تفاوتشان در کجاست؟ در این متن به مقایسه کفگیر چوبی و استیل و مزایا و معایب هر کدام خواهیم پرداخت.

                

مزایای کفگیر و ابزار های چوبی آشپزخانه

در مقایسه کفگیر چوبی و استیل متوجه میشویم که به طور کلی ابزار های چوبی نرم هستند و روی سطح تابه ها و ظروف خط و خش نمی اندازند. این به این معناست که در هنگام کار با کفگیر چوبی روی ظروف تفلن گران قیمت شما خط نمی افتد.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام مقایسه کفگیر چوبی و استیل متوجه میشویم صدای آرامش بخش چوب در هنگام هم زدن مواد غذایی است. همانطور که میدانید کشیده شدن آهن روی آهن صدای ناخوشایندی دارد.

کفگیر های چوبی زیبا هستند. البته می دانیم که کفگیر های استیل هم می توانند زیبا باشند، اما حس زنده بودن چوب در ابزار های آشپزخانه حس بهتری را منتقل میکند.

در مقایسه کفگیر چوبی با استیل باید به این نکته توجه کنیم که ابزار های چوبی در برابر گرما بسیار مقاوم هستند و انتقال حرارت در آنها بسیار کند است. از همین جهت در هنگام آشپزی داغ نمیشود و به راحتی میتوان با آن آشپزی کرد.

کفگیر های چوبی بسیار خوش دست هستند. حس طبیعی چوب در دست بسیار هنگام آشپزی راحت است. این ویژگی برای غذا هایی که نیاز به هم زدن طولانی مدت یا توجه بیشتر دارند بسیار کارآمد است.

یکی از ویژگی های مهمی که در مقایسه کفگیر چوبی و استیل با آن مواجه میشویم، دوستدار محیط زیست بودن چوب است. چوب تجدید پذیر است و به طبیعت هم باز میگردد. از طرف دیگر چوب با غذا واکنش نشان نمیدهد و آلیاژ های شیمیایی را به غذا منتقل نمی کند.

  کفگیر چوبی
  کفگیر چوبی

                              

معایب کفگیر چوبی

اینکه کفگیر چوبی به سختی تمیز میشود، درست است. در مقایسه کفگیر چوبی و استیل، کفگیر چوبی خیلی سخت تر از متریال های دیگر مثل استیل و پلاستیک تمیز میشود.

به نظر میرسد کفگیر های چوبی لکه و مواد غذایی را در خود جذب میکنند، به خصوص اگر محتویات غذا مواد مایع باشد. همچنین شستشوی آن ها با ماشین ظرفشویی اصلا ایده ی خوبی نیست چرا که باعث ترک خوردن و شکستن کفگیر میشود.

در مقایسه کفگیر چوبی با استیل متوجه میشویم که ابزار های چوبی به طور کلی شکننده هستند. این ابزار ها در صورتی که صحیح نگهداری و خشک نشوند، توسط ماشین ظرفشویی شسته شوند یا برای هم زدن محتویات خیلی غلیظ مصرف شوند، می توانند ترک بخورند یا به طور کامل بشکنند.

مزایای کفگیر و ابزار های استیل

در مقایسه کفگیر چوبی و استیل، باید بگوییم که کفگیر و ابزار های استیل بسیار محکم و قوی هستند. ابزار های استیل به دلایل مختلفی از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. به دلیل استحکام و مقاومت بالا هنگام پخت پز مواد غذایی غلیظ یا تکه های گوشت گزینه مناسبی است.

ابزار های استیل به راحتی تمیز میشوند و مانند کفگیر چوبی مواد خوراکی را به خود جذب نمی کنند.  

در مقایسه کفگیر چوبی با استیل متوجه میشویم که هنگام برگرداندن کوکو، کتلت، جابه جا کردن شیرینی ها در ظرف و سرخ کردن سیب زمینی کفگیرهای استیل بازدهی و کارایی بهتری نسبت به کفگیر چوبی دارند.

  کفگیر استیل
     کفگیر استیل

                                    

معایب کفگیر استیل

یکی دیگر از نکاتی که در این مقایسه متوجه میشویم، تفاوت قیمت این دو متریال است. معمولا متریال های استیل، قیمت بیشتری نسبت به متریال های چوبی دارند. کفگیر های استیل میتواند روی ظروف تفلن شما خش بیندازد. اگر شما از ظروف تفلون برای آشپزی استفاده می کنید، ابزار های استیل گزینه مناسبی برای شما نیستند. چرا که میتوانند روی ماهیتابه و قابلمه های شما خش بیندازند.

این موضوع میتواند به مرور زمان ماهیتابه و قابلمه شما را از بین ببرد و باعث نفوذ مواد شیمیایی به داخل غذا شود.

با توجه به مقایسه کفگیر چوبی و استیل متوجه مزایا و معایب هرکدام از این ابزار های آشپزخانه شدیم. شما با توجه به سلیقه و نیازتان می توانید مدل های مختلف این ابزار ها را در فروشگاه ها از نزدیک مشاهده کنید و برای خرید گزینه مناسب خودتان اقدام کنید.

هر دو این متریال های مصرفی در ابزار های آشپزخانه طرفداران خاص خودشان را دارند و هرکدام متناسب با نیاز مصرف کننده می توانند کاربردی باشند. 

پست قبلی

چرا کفگیر چوبی نسبت به کفگیر پلاستیکی بهتر است؟

پست بعدی

4 دستور و طرز تهیه دسر یخچالی ساده، سریع و خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید