ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

معرفی انواع ست ظروف بنشن برای چیدمان بهتر آشپزخانه

معرفی انواع ست بانکه و ظروف بنشن

ظروف بنشن یکی از ابزارهای کاربردی‌ای هستند که در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به چیدمان بهتر کمک می‌کنند. این ظروف برای نگهداری انواع حبوبات و مواد غذایی نظیر نخود، لوبیا، قهوه، چای خشک، خشکبار، ماکارونی و … به‌کار می‌روند و به راحتی در فضای آشپزخانه قابل استفاده هستند.

ظروف بنشن معمولاً از موادی مانند پلاستیک، شیشه، استیل، فلز و سرامیک تهیه می شوند و در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی در دسترس عموم قرار می گیرند. همچنین شما می‌توانید ظروف بنشن یا بانکه ها را به صورت تکی یا ست خریداری نمایید. هر کدام از بانکه‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. برای مثال از بانکه های شیشه ای می‌توانید برای نگهداری از موادغذایی یخچالی مانند مربا و ترشی هم استفاده کنید.

مزیت استفاده از ظروف بنشن این است که به راحتی می‌توان موادغذایی را نگهداری کرد و با استفاده از درب بسته شونده آن‌ها، از خراب شدن و یا تغییر طعم و بوی غذا جلوگیری کرد. درب بانکه ها یا ظروف بنشن معمولا به صورت فشاری یا پیچی بسته می‌شوند. اکثر بانکه‌های شیشه‌ای که دارای درب چوبی هستند، یک واشر داخلی دارند که به کیپ شدن درب بانکه کمک می‌کند و همین موضوع سبب جلوگیری از تغییر عطر و طعم مواد شده و از نفوذ هرگونه حشرات، گردوغبار، رطوبت و … به داخل ظروف جلوگیری می‌کند. در ادامه مطالبی برای معرفی انواع ست ظروف بنشن برای چیدمان بهتر آشپزخانه ارائه داده شده است.

ست ظروف بنشن برا اساس جنس

  1. ست ظروف بنشن پلاستیکی: این نوع از ست ظروف، از جنس پلاستیک ساخته شده است. این نوع ظروف به دلیل سبک بودن و قابلیت ضد شکستن، برای استفاده در محیط‌هایی مانند پارک، مدارس و یا سفر مناسب است.
  2. ست ظروف بنشن فلزی: بانکه های فلزی، از جنس فلز یا استیل ساخته شده‌اند. ست ظروف بنشن فلزی، به دلیل مقاومت بالا، در مقابل ضربه آسیب نمی‌بینند.
  3. ست ظروف بنشن سرامیکی: این نوع از ست ظروف، از جنس سرامیک ساخته شده است. ست ظروف سرامیکی، به دلیل طراحی زیبا و جذاب، می‌تواند به‌عنوان یک وسیله‌ی دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  4. ست ظروف بنشن شیشه‌ای: بانکه های شیشه، از جنس شیشه ساخته شده‌اند. ست ظروف شیشه‌ای، به دلیل شفافیت و زیبایی، می‌توانند به‌عنوان یک وسیله‌ی دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این داخل بانکه های شیشه‌ای معلوم است و دیگر نیازی به زدن لیبل جداگانه برای مشخص کردن اقلام داخل بانکه، نیست. همچنین بانکه های شیشه ای ممکن است دارای درب چوبی یا فلزی باشند که هرکدام کارایی‌های مخصوص به خود را دارند.
ست بانکه شیشه ای میس گلس
بانکه های شیشه ای میس گلس با درب چوبی

ست ظروف بنشن بر اساس طرح و رنگ

  1. ست ظروف بنشن با طرح و رنگ ساده: این نوع از ست ظروف، بدون هیچ گونه طرح و یا تزئیناتی هستند. بانکه هایی با طرح و رنگ ساده، بیشتر برای استفاده در محیط‌هایی مانند محیط‌های کاری و یا مدارس مناسب هستند. در این نوع از ست ظروف بنشن، معمولاً از رنگ‌های ساده مثل سفید، خاکستری و یا مشکی استفاده می‌شود.
  2. ست ظروف بنشن با طرح و رنگ شاد و جذاب: این نوع از ست ظروف، با طرح و رنگ‌های شاد و جذابی تولید می شوند. ست ظروف بنشن با طرح و رنگ شاد و جذاب، برای استفاده در محیط‌هایی مانند جشن‌ها مناسب هستند. در این نوع از ست ظرف های بنشن، از رنگ‌های شاد مانند قرمز، زرد، آبی و سبز استفاده می شود و طرح‌هایی مانند گل، پرنده، حیوانات و شخصیت‌های کارتونی روی آنها چاپ می شود.
  3. ست ظروف بنشن باطرح و رنگ کلاسیک: این نوع از ست ظروف، با طرح و رنگ‌های کلاسیک و سنتی تولید می شوند.ست ظروف بنشن با طرح ورنگ کلاسیک، برای استفاده در محیط‌هایی مانند ادارات و یا رستوران‌ها مناسب هستند. در این نوع از ست ظروف بنشن، از رنگ‌های سنتی مانند سفید، قهوه‌ای و یا خاکستری استفاده می‌شود و طرح‌های ساده و کلاسیک روی آنها چاپ می شود.
ست بانکه و ظروف بنشن
ست ظروف بنشن باطرح و رنگ کلاسیک

ست ظرف های بنشن بر اساس سایز واندازه


به طور کلی، ست ظروف بر اساس سایز و اندازه، به چند دسته بندی قابل تقسیم‌بندی است که هر کدام از آنها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برای انتخاب بهترین ست ظروف بنشن، باید با توجه به نوع غذا، محیط استفاده و نیازهای خود، سایز و اندازه‌ی مناسب را انتخاب کنید. ست بنشن را میتوان در سایز های کوچک، متوسط، بزرگ و یا ستی از تمام اندازه ها تهیه کرد. نکته مورد توجه در انتخاب اندازه ظروف بنشن موارد استفاده از آن است.

پست قبلی

راهنمای خرید ست آشپزخانه با جنس و مواد باکیفیت

پست بعدی

پیشنهاداتی برای برچسب‌گذاری و دسترسی آسان به ادویه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید