ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

معرفی ادویه هایی برای بهبود سلامتی شما؛ بیشتر از یک طعم خوشایند

ادویه¬هایی برای بهبود سلامتی

هیچ غذا و میان وعده ای نمی تواند بدون طعم باشد. ادویه ها در کنار خوش طعم و بو کردن غذایتان باعث افزایش میزان سلامتی بدن شما هم می شوند. پروفسور مورنو از دانشگاه میامی میگوید: ” شما هر روز باید در وعده های غذا از ادویه هایی برای بهبود سلامتی استفاده کنید. حتی گاهی میتوانید از چند نوع ادویه مختلف همزمان در یک وعده استفاده کنید.

اضافه کردن ادویه های مفید میتواند باعث افزایش طعم و مزه ی غذا شود از همین رو باعث کاهش مصرف نمک، شکر و چربی و روغن در غذا میشود.

                                                          

ادویه هایی برای بهبود سلامتی که از قرن ها پیش در فرهنگ غذایی جهانیان وجود داشت، امروزه به وسیله آزمایش های مدرن مورد آنالیز قرار گرفته اند و ثابت شده است که میتوانند برای افزایش طول عمر و سلامت بدن مفید باشند.  

اگر شما به تازگی به آشپزی در منزل رو آوردید، بهتر است با ادامه این مقاله که به معرفی چند نوع از ادویه هایی برای بهبود سلامتی می پردازد همراه شوید.

دارچین سطح قند خون را پایین می آورد و اثر قوی ضد دیابت دارد

دارچین یک ادویه متداول در بیشتر رسپی های آشپزی و انواع شیرینی ها است.

این ادویه حاوی ترکیبی به اسم سینامالدئید است که همان ترکیب اصلی دارویی این ادویه است.

دارچین دارای فعالیت قوی آنتی اکسیدانی است، خواص ضد التهابی دارد و نشان داده است در کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون موثر است.

اما خاصیت فوق العاده دارچین در کاهش چشمگیر سطح قند خون است. دارچین با مکانیزم ها خارق العاده ای قادر به کاهش قند خون است. این ادویه حساسیت انسولین را در خون تنظیم میکند و با کاهش سرعت جذب کربوهیدرات ها در سیستم گوارشی باعث کاهش سطح قند خون میشود.

مطالعات نشان داده است که دارچین می تواند قند خون ناشتا را بین 10 تا 29 درصد در بیماران دیابتی کاهش دهد که مقدار قابل توجهی است.

استفاده از ادویه های مفید در غذا
 استفاده از ادویه های مفید در غذا

                                   

دوز تاثیر گذار از این ادویه مصرف 0.5 تا 2 قاشق چایخوری در روز یا 1-6 گرم است. از همین رو به دلیل افزایش بیماری های قند خون در بیماران جزو ادویه هایی برای بهبود سلامتی طبقه بندی می شود.

نعناع فلفلی درد IBS را تسکین می دهد و ممکن است حالت تهوع را کاهش دهد

استفاده از نعناع در طب عامیانه و رایحه درمانی سابقه طولانی دارد.

نعناع فلفلی به صورت پودر ادویه مانند و عرقیجات در بازار موجود میباشد که استفاده آن در غذا تاثیرات بسیار مفیدی در بهبود سلامتی شخصی میگذارد.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که روغن نعناع می تواند مدیریت درد در سندرم روده تحریک پذیر یا IBS را بهبود بخشد.

به نظر می رسد این ادویه با شل کردن ماهیچه های صاف روده بزرگ عمل می کند، که درد ناشی از حرکات روده را تسکین می دهد. همچنین به کاهش نفخ شکم که یک علامت رایج گوارشی است کمک می کند. همچنین برخی از مطالعات نشان می دهد که نعناع فلفلی در رایحه درمانی می تواند به مبارزه با حالت تهوع کمک کند.

در مطالعه ای روی بیش از 1100 زن در حال زایمان، رایحه درمانی نعناع باعث کاهش قابل توجهی در حالت تهوع شد. همچنین نشان داده شده است که تهوع بعد از جراحی و زایمان سزارین را کاهش می دهد.

زنجبیل یکی از بهترین ادویه ­هایی برای بهبود سلامتی
زنجبیل یکی از بهترین ادویه ­هایی برای بهبود سلامتی

                      

شاید برای شما هم سوال باشد که نعناع فلفلی چگونه جزو ادویه هایی برای بهبود سلامتی است؟ در جواب باید بگوییم که درست است که نعناع فلفلی در طبقه ادویه جات دسته بندی نمی شود اما میتواند با حضورش در بین شیشه های ادویه داخل کابینت شما در مواقع ضروری به کمک شما بیاید.

 زردچوبه حاوی کورکومین است، ماده ای با آنتی اکسیدان قوی

زردچوبه به عنوان یکی از ادویه هایی برای بهبود سلامتی به رنگ زرد طلایی اش معروف است. در برخی نقاط آسیایی به دلیل خواص فوق العاده ای که برای سلامتی دارد به طلای زرد هم معروف میباشد.

زردچوبه حاوی چندین ترکیب با خواص دارویی است که مهمترین آنها کورکومین است. کورکومین یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی است که به مبارزه با آسیب اکسیداتیو و تقویت آنزیم های آنتی اکسیدانی بدن کمک می کند.

کورکومین موجود در زردچوبه از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا اعتقاد بر این است که آسیب اکسیداتیو یکی از مکانیسم های کلیدی و عوامل پیری و بسیاری از بیماری ها است.

کورکومین همچنین به شدت ضد التهاب است، تا جایی که با اثربخشی برخی از داروهای ضد التهابی مطابقت دارد. با توجه به اینکه التهابات طولانی مدت در مفاصل و انواع بیماری های مزمن بر روی سطح کیفیت زیستن، ارتباط مستقیمی میگذارد، جای تعجب نیست که زردچوبه در صدر لیست ادویه هایی برای بهبود سلامتی قرار بگیرد.

زنجبیل یکی از بهترین ادویه هایی برای بهبود سلامتی

زنجبیل یک ادویه محبوب است که در چندین شکل از طب جایگزین استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که استفاده مداوم 1 گرم یا بیشتر زنجبیل می تواند با موفقیت حالت تهوع را درمان کند. این شامل حالت تهوع صبحگاهی، ناشی از شیمی درمانی و یا دریا زدگی میشود.

همچنین به نظر می رسد که زنجبیل دارای خواص ضد التهابی قوی است و می تواند به مدیریت درد کمک کند.

شما با قرار دادن این ادویه ها در رسپی غذاهای روزانه خود کمک ویژه ای به بهبود سلامتی بدن و بالا بردن کیفیت زندگی تان خواهید کرد.

پست قبلی

5 ادویه که باید حتما در جا ادویه‌ای نگهداری شود!

پست بعدی

ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید