ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه در چیست؟

امروزه با توجه به تنوع بالای محصولات کاربردی آشپزخانه، انتخاب و خرید وسایل ممکن است کار سختی باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وارد فروشگاه لوازم خانگی شوید و با حجم انبوهی از کالا های یک شکل مواجه شوید که حتی کاربرد بعضی از آنها را هم نمیدانید.در این متن می خواهیم به معرفی سه مدل از ظروف نگهدارنده کاربردی در آشپزخانه بپردازیم، و بررسی خواهیم کرد که فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه از نظر کاربرد و جنس متریال در چیست.

همانطور که از اسمشان پیداست فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه در مرحله اول، کاربرد آن هاست. اگرچه که هر سه جزو ظروف نگهدارنده مواد اولیه آشپزی هستند ولی در کاربرد تفاوت های زیادی میتوانند داشته باشند.

                                                                

پاسماوری چیست و چه کاربردی دارد؟

پاسماوری در اصل به یکسری از ظروف نگهدارنده که ست هستند گفته میشود، که برای نگهداری چای خشک، قند، شکر و… از آن استفاده میشود.

اولین ویژگی پاسماوری این است که در دسترس ترین ظرف نگهدارنده در آشپزخانه است. پاسماوری ها معمولا از جنس سرامیک یا فلز ساخته میشوند و توسط استند های استیل یا فلز آلیاژ شده نظم داده میشوند.

زیبایی ظاهری پاسماوری یکی از نکاتی است که قبل از خرید باید به آن توجه کرد زیرا معمولا روی کانتر یا کابینت قرار میگیرد و در معرض چشم است.

فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه در واقع در تعداد آن هاست. برخلاف پاسماوری و جا ادویه ای که معمولا به صورت ست با هم طراحی و به بازار عرضه میشوند، بانکه ها به صورت تکی و در انواع ابعاد و طرح های متنوع تولید میشوند.

همانطور که قبل تر اشاره کردیم پاسماوری ها معمولا با جا ادویه ای با هم و به صورت ست های 3 تایی و 5 تایی به بازار عرضه میشوند. جای شکر، چای و قند معمولا بزرگتر از جای نمک و ادویه هاست. سرویس پاسماوری با قرار گرفتن در مجاورت گاز و کتری، علاوه بر زیبا تر کردن دکور آشپزخانه به شما این امکان را میدهد که به راحتی ادویه های دم دستی را هنگام آشپزی استفاده کنید.

  جاادویه ای چرخان

                                                                                         جاادویه ای چرخان

انواع جا ادویه ای و کاربرد آن در دکوراسیون آشپزخانه

جا ادویه ای هم نوع دیگری از ظروف نگهدارنده با درپوش های غیرقابل نفوذ هستند. جا ادویه ای هم مانند پاسماوری و بانکه در انواع مختلفی از نظر متریال و اندازه تولید میشود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

جا ادویه ای ست: جا ادویه ای های ست معمولا با پاسماوری ها عرضه میشوند. این ست های 3 یا 4 تایی برای نگهداری چند نوع ادویه پر مصرف دم دستی مثل نمک، فلفل و زردچوبه استفاده می شوند.

جا ادویه ای چرخان: این نوع از ظروف نگهدارنده، دارای استند های چرخان هستن که ظرف جا ادویه روی آنها قرار میگیرند. این ظرف ها به دلیل حفظ فضای روی کانتر امروزه جزر محبوب ترین جا ادویه های دم دستی هستند.

جا ادویه ای خود ریز: جا ادویه هایی که سری مخصوص ریختن ادویه دارند هم نوع دیگری از ظروف نگهدارنده ادویه ها هستند. این جا ادویه ای ها دارای 3 نوع سوراخ ریز، متوسط و کاملا باز هستند که با چرخش سری ظرف میتوان میزان ریزش را تغییر داد.

انواع بانکه و کاربرد آنها

بانکه ها هم امروزه جزو ظروف نگهدارنده محبوب دکوراسیون آشپزخانه شده اند. در مورد فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه باید بگوییم که بانکه ها تنوع بیشتری از دیگر ظروف نگهدارنده دارند. بانکه ها در انواع ابعاد و طرح به بازار عرضه میشوند.

بانکه شیشه ای: بانکه شیشه ای یکی از محبوب ترین انواع بانکه است. این بانکه ها بیشتر برای نگهداری حبوبات، ترشیجات، انواع سبزی خشک و… استفاده می شود. همچنین می توان از بانکه ها برای نگهداری تنقلات روی میز یا برای لوازم آرایشی و دکوری هم استفاده کرد.

 انواع بانکه

                                                                                انواع بانکه

بانکه سرامیکی: بانکه های سرامیکی معمولا به دلیل استحکام و طول عمر بالا مناسب ظروف نگهدارنده دم دستی هستند. همچنین این بانکه ها در انواع رنگ و طرح به بازار عرضه میشوند که همین امر آن ها را به بهترین گزینه برای ست کردن با دکوراسیون آشپزخانه تبدیل کرده است.

بانکه های چوبی یا بامبو: بانکه های چوبی یا از جنس بامبو هم بهترین و زیبا ترین گزینه برای نگهداری شکلات و تنقلات روی میز و به عنوان دکور شمع هستند.

فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه

همانطور که گفتیم این سه کالا همه جزو ظروف نگهدارنده هستند که در کاربردشان کمی با هم تفاوت دارند. مثلا فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه در این است که پاسماوری ها معمولا جزو کالا های دم دستی و لوازم و ابزاری هستند که هنگام آشپزی استفاده می شوند. راحتی عملکرد آنها جزو مهمترین ویژگی شان است. در صورتی که کاربرد بانکه ها کمی متفاوت است. بانکه ها معمولا برای نظم دادن کابینت ها یا جلوگیری از شلوغ شدن روی کانتر و کابینت هاست.

همچنین کاربرد بانکه ها فقط در آشپزخانه نیستند، میتوان از بانکه ها به عنوان متریالی برای زیبایی دکوراسیون و حتی ارگانایز کردن لوازم آرایشی استفاده کرد.  

البته باید به این نکته توجه کرد که هر سه این ظروف نگهدارنده باید دربی محکم داشته باشند تا از نفوذ هوا و رطوبت و حشرات به داخل ظرف جلوگیری شود.

پست قبلی

بانکه شیشه ای یا بانکه های پلاستیکی ؟ کدام بهترند؟

پست بعدی

3 ایده جذاب برای استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید