ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

چگونه ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده را برق بیندازیم؟

ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده

ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده را می توان از طریق راهکارهای متعدد براق و درخشان کرد. پیش از هر چیز باید گفت که کدر شدن این ظروف اغلب یا به دلیل کهنگی و فرسودگی و یا به دلیل عدم مراقبت مناسب رخ می دهد. بنابراین لازم است در حفظ و نگهداری از این ظروف نهایت تلاش خود را بکار گرفت تا مدت زمان بیشتری براقی و زیبایی آنان حفظ شود.

تمیز کردن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده با خمیر دندان

خمیردندان بهترین پاک کننده برای از بین بردن جرم‌های معدنی بشمار می آید. به همین دلیل پیشنهادی عالی برای تمیز کردن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده می باشد. برای انجام این کار باید مقداری خمیردندان را به وسیله انگشت یا اسفنج و یا یک تکه ای پارچه بر روی لک‌ها و جرم‌ های روی ظروف کشید. سپس آن را با اسفنج یا اسکاچ بر روی لکه ها پخش کرد و چند دقیقه ای آن را سایید. سپس ظروف را با آب کاملا آبکشی کرد.

پاک کردن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده با سرکه سفید

ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده را می توان به کمک سرکه سفید مانند روز اول درخشان و براق کرد. برای این کار باید کاسه ای را پر از سرکه کرد. سپس ظروف را در آن قرار داده و چند دقیقه ای ان را در کاسه پر از سرکه نگه داشت. سپس ظروف کریستالی یا شیشه ای را از سرکه خارج کرده و با آب و مایع ظرفشویی کاملا شستشو داد. این کار باعث می شود تا بوی سرکه از ظروف برطرف شود.

برق انداختن ظروف شیشه ای و کریستال به کمک آمونیاک

پاک کردن ظروف شیشه ای و کریستالی کدر شده

برای برق انداختن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده می توان از مخلوط آمونیاک و آب استفاده کرد.برای این کار باید مخلوطی از آمونیاک و آب را آماده کرده و ظروف را در آن غوطه ور کرد. برای کسب نتیجه بهتر لازم است ظروف به مدت ۱۰ دقیقه در مخلوط آماده شده بمانند. بعد از گذشت مدت زمان لازم می توان ظروف را از مخلوط خارج کرده و با یک اسفنج نرم آن را پخش کرد. سپس باید ظروف را به کمک آب گرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی کاملا شستشو داد. بعد از خشک شدن ظروف باید لکه های آب را از روی آن ها پاک کرد. به این ترتیب هر نوع لکه و کدری از سطح شیشه و یا ظرف کریستالی برطرف می شود.

استفاده از ماشین ظرفشویی و ریختن سرکه در مخزن آن

روشی دیگر برای برق انداختن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده استفاده از ماشین ظرفشویی است. البته قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی به تنهایی کارساز نخواهد بود. بلکه باید مقداری سرکه سفید را در مخزن آن ریخت. لازم به ذکر است که نباید تمام ظرفیت سبدهای ماشین را از ظروف پر کرد. زیرا این کار بر روی نتیجه نهایی کار اثر منفی گذاشته و باعث می شود تمام قسمت های ظروف کاملا تمیز و براق نشوند.

استفاده از جوش شیرین برای براق کردن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده

جوش شیرین نیز در کنار موادی مانند سرکه سفید و آمونیاک به عنوان یک ماده موثر برای براق کردن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده معرفی شده است. برای استفاده از جوش شیرین لازم است ابتدا آن را به کمک آب و یا سرکه سفید به صورت خمیر آماده کرد. سپس خمیر آماده شده را به کمک اسفنج بر روی سطح ظروف قرار داده و آن را با حرکات دورانی آهسته در تمام قسمت ها پخش کرد. در نهایت نیز باید ظروف را با آب ولرم و مایع ظرفشویی شستشو داد.

براق کردن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده با قرص گازدار

ظروف شیشه ای و کریستالی

استفاده از قرص گازدار مخصوص شستشوی دندان های مصنوعی یکی دیگر از راه های براق کردن ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده است. به همین منظور باید لگنی را پر از آب گرم کرده و ظرف کریستالی را درون آن قرار داد. سپس قرص ذکر شده را به آب اضافه کرد. به این ترتیب می توان ظرف مدت چند دقیقه کدری ظروف را کاملا از بین برد.

جمع بندی

همان گونه که در طول مقاله به آن اشاره شد، ظروف شیشه ای و کریستال کدر شده را می توان به کمک مواد متعددی براق کرد. نکته بسیار مهمی که در همین رابطه وجود دارد آن است که بهتر است با نگهداری و مراقبت مناسب از کدر شدن این ظروف جلوگیری کرد. با شست و شوی مداوم و پاک کردن سریع لکه های آب بعد از شست و شو و استفاده از کمی سرکه سفید برای شستن این ظرف ها، می توان از کدر شدن آن ها جلوگیری کرد.

پست قبلی

بهترین سرویس قابلمه برای جهیزیه

پست بعدی

لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید