ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

سفید کردن پلاستیک زرد شده

سفید کردن پلاستیک زرد شده

سفید کردن پلاستیک زرد شده یکی از دغدغه های اصلی خانم های خانه دار است. زرد شدن پلاستیک در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود. گاهی اوقات این حالت به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت وسایل در معرض نور آفتاب رخ می دهد. گاهی هم در اثر کهنگی، کثیفی و یا قرار گرفتن در جوار وسایل گرمازا بروز می کند. البته این موارد تنها عوامل بروز زردی در پلاستیک نیستند بلکه در اغلب اوقات زرد شدن وسایل پلاستیکی نشانه تغییرات شیمیایی در درون خود پلاستیک است.

روش های سفید کردن پلاستیک زرد شده

همانطور که گفته شد روش های زیادی برای سفیدکردن پلاستیک زرد شده وجود دارند. با توجه به موارد ذکر شده می توان چنین نتیجه گرفت که با اجرایی کردن دستورالعمل های پیشگیرانه می توان از بروز چنین حالتی در پلاستیک جلوگیری کرد.‌ با این حال اگر به هر دلیلی شاهد زردی در لوازم پلاستیکی خود شدید می توانید از ترفندهای ذیل برای رفع آن استفاده کنید.

ترکیب اکسیدان مو و آب

اکسیدان مو بهترین ماده شیمیایی برای سفید کردن پلاستیک زرد شده است. البته به دلیل بالا بودن خاصیت اسیدی آن لازم است حتما آن را با آب مخلوط کرد. بعد از آماده کردن مخلوط اکسیدان و آب، باید آن را بر روی منطقه مورد نظر کشید. سپس روی سطوح آغشته به محلول سلفون کشیده و تقریبا یک ساعت آن را در مکانی نسبتا گرم قرار داد. سپس سلفون را از روی سطح پلاستیکی جدا کرده و محلول اکسیدان و آب را با یک دستمال تمیز پاک نمود.

استفاده از جوش شیرین برای سفیدکردن پلاستیک زرد شده

سرکه یا آب را به جوش شیرین اضافه کرده و خمیری نسبتا سفت درست کنید. سپس به کمک یک اسفنج نم دار خمیر را بر روی قسمت زرد شده پلاستیک کشیده و اجازه دهید تا خمیر کاملا خشک شود. بعد از یک ربع ساعت خمیر را از روی سطح پلاستیکی پاک کرده و نتیجه کار را مشاهده نمایید.

مایع سفید کننده برای سفید کردن پلاستیک زرد شده

پلاستیک زرد شده

استفاده از مایع سفید کننده یکی دیگر از ترفندهای کاربردی برای سفیدکردن پلاستیک زرد شده است. ابتدا لازم است دو قاشق غذاخوری از مایع سفید کننده را با آب مخلوط کرده و سپس ان را به کمک دستمالی نرم بر روی سطوح زرد شده پلاستیکی کشید. در نهایت نیز وسیله پلاستیکی زرد شده را به مدت 4 ساعت در محلی قرار داده تا مایع سفید کننده تاثیر خود را بر روی آن بگذارد. بعد از گذشت زمان مقرر پلاستیک را به وسیله پارچه ای مرطوب تمیز می کنیم.

خمیر دندان برای سفید کردن پلاستیک زرد شده

خمیر دندان یک پاک کننده بسیار قوی است که می توان از آن برای سفیدکردن پلاستیک زرد شده استفاده کرد. برای این کار می توان اسفنجی را به خمیر دندان آغشته کرده و آن را بر روی سطح زرد شده کشید. سپس با حرکت دست تمام بخش های زرد شده را پوشش داد. بعد از چند دقیقه می توان پلاستیک را شسته و آن را خشک کرد. در صورتی که پلاستیک به طور کامل پاک نشده باشد می توان پروسه تمیز کاری را مجددا تکرار کرد.

قرار دادن پلاستیک در معرض نور خورشید

نور خورشید قوی ترین سفید کننده نه تنها برای پلاستیک بلکه برای سایر متریال های دیگر مانند پارچه است. بنابراین می توان از نور مستقیم خورشید برای سفید کردن پلاستیک زرد شده استفاده کرد. بنابراین با قرار دادن پلاستیک در معرض نور خورشید می توان به سفید شدن و رفع زردی از روی آن کمک کرد.

استفاده از لامپ UV برای سفید کردن پلاستیک زرد شده

روش های سفید کردن پلاستیک زرد شده

بکارگیری لامپ UV یکی دیگر از ترفندهای کاربردی برای سفید کردن پلاستیک زرد شده است. این راهکار بیشتر مناسب وسایلی است که امکان جابجایی آنها وجود ندارد. برای این کار لازم است یک لامپ uv را درست مقابل پلاستیک زرد شده قرار داد. به این ترتیب می توان سطح زرد شده را کاملا سفید کرد. البته باید توجه داشت که فرایند انجام این راهکار ممکن است چندین ساعت تا چند روز طول بکشد.

جمع بندی

سفید کردن پلاستیک زرد شده فرایندی نسبتا ساده می باشد که با ساده ترین و در دسترس ترین مواد قابل انجام است. نکته حائز اهمیت در این باره اقدام سریع برای رفع زردی ایجاد شده می باشد. زیرا هر چه از زرد شدن پلاستیک زمان بیشتری سپری شده باشد عمل پاکسازی و سفید کردن آن سخت تر خواهد بود.

پست قبلی

براي تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل چه بايد بكنيم

پست بعدی

رژیم فستینگ برای خانم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید