ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

سرویس آشپزخانه شامل چه چیزهایی میشود؟

سرویس آشپزخانه شامل چه چیزهایی میشود؟

سرویس آشپزخانه شامل چندین سرویس مختلف می باشد که خرید هر کدام به نوبه خود ضروری و حائز اهمیت است.

لیست سرویس آشپزخانه

در واقع وسایل آشپزخانه متشکل از سرویس های مختلفی است که بدون آنها ماهیت آشپزخانه زیر سوال می رود. در این مقاله وسایل و اجزای سرویس آشپزخانه را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سرویس آشپزخانه و قابلمه

بدون شک مهم ترین بخش سرویس آشپزخانه یک ست کامل قابلمه است. سرویس قابلمه مجموعه ای از چندین قابلمه و ماهیتابه می باشد که برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند. این قابلمه و ماهیتابه ها اغلب در چندین سایز ارائه می شوند. بنابراین می توان بر اساس نیاز خود چندین تکه از آن ها را خریداری کرد. قابلمه مخصوص پخت و پز آشپزخانه را اغلب از متریال استیل، چدن، تفلون و یا گرانیتی تولید می کنند. بنابراین قیمت انواع قابلمه بر اساس جنس آنها تعیین می شود. به این معنی که هر چه جنس قابلمه مرغوب تر باشد هزینه خرید آن نیز بیشتر خواهد بود.

انواع کفگیر در سرویس آشپزخانه

از دیگر وسایلی که جزو سرویس آشپزخانه بشمار می آید چندین نوع کفگیر و ملاقه می باشد. در واقع کفگیر و ملاقه در سایز ها و جنس های مختلف جزو اجزای اصلی سرویس مخصوص آشپزخانه بشمار می آید. از این وسایل برای سرو غذا، انجام فعالیت های آشپزی و پخت و پز استفاده می شود. بنابراین جزو نیازهای اساسی هر اشپزخانه می باشد. کفگیر و ملاقه را در جنس های چوبی، سیلیکونی، استیل و پلاستیکی تولید می نمایند. به دلیل استفاده مداوم از این وسیله بهتر است آن را از بهترین جنس ها و در اندازه های مختلف خریداری کرد. انواع سرویس کفگیر و ملاقه شامل سرویس ۴, ۵ و ۷ پارچه می باشد.

سرویس اشپزخانه و جا ادویه ای

سرویس اشپزخانه و جا ادویه ای

بدون شیشه های مخصوص جا ادویه ای سرویس آشپزخانه کاملا بی معنی خواهد بود. زیرا سرویس های ادویه جات جزو کاربردی ترین وسایل در آشپزخانه بشمار می آیند. استفاده از این وسایل انجام پخت و پز را برای افراد آسان می کنند. علاوه بر آن خرید یک ست جا ادویه ای مناسب باعث هر چه زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه می شود. زیرا از آن می توان به عنوان یک وسیله تزئینی در کنار اجاق گاز استفاده کرد. جا ادویه ها را معمولا از جنس چوب، شیشه، پلاستیک شفاف، سرامیک، چینی و استیل تولید می کنند.

سرویس آشپزخانه پارچه ای

سرویس آشپزخانه شامل چندین وسیله پارچه مانند دم کنی، دستمال سفره، دستمال نمگیر، دستکش فر، سفره، کیسه های مخصوص نگهداری نان و سبزی، زیر قابلمه نسوز و پیش بند می باشد. علاوه بر آن این سرویس شامل چندین تکه تزئینی نیز می شود که از آن برای تزیین پرده، دسته یخچال و غیر می توان استفاده کرد. لازم به ذکر است که طرح و رنگ پارچه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. زیرا طرح و رنگ آن باید هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب شود. کیفیت پارچه و دوخت آن نیز موضوع مهم دیگری است که در تهیه این بخش از سرویس مخصوص آشپزخانه باید مد نظر قرار بگیرد. زیرا وسایل پارچه ای نامرغوب با اولین شست و شو شکل و حالت زیبای اولیه خود را از دست می دهند.

ست سطل قند و چای و برنج و حبوبات

یک سرویس آشپزخانه با خرید ست سطل قند و چای و برنج و حبوبات تکمیل می شود. این وسایل جزم وسایل پرکاربرد در آشپزخانه هستند که در نظم دهی به کابینت ها نقش موثر دارند. از آنجا که از این وسایل برای نگهداری مواد خوراکی خشک استفاده می شود لازم است از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا از مواد خوراکی در برابر نم و رطوبت و حشرات موذی محافظت کنند. بهتر است سطل هایی را انتخاب کنید که کف بیرونی ان ها تیز و برنده نباشد. زیرا ممکن است باعث آسیب زدن به کابینت ها شوند.

ست پادری

سرویس آشپزخانه پارچه ای

ست پادری از جمله ست های ضروری و مورد نیاز در هر خانه ای است که جزو سرویس آشپزخانه بحساب می آید. در خرید ست پادری برای آشپزخانه باید فاکتورهای متعددی از جمله نرمی، سایز و جنس را در نظر گرفت. در حال حاضر می توان ست های متنوعی از لحاظ طرح و رنگ از پادری آشپزخانه را در بازار پیدا کرد و نسبت به خرید آن ها اقدام نمود. لطافت و نرمی پادری مورد استفاده در آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا افراد خانواده بخصوص خانم ها زمان زیادی از وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنند و برای آسایش و راحتی انان لازم است پادری نرم و لطیف باشد.

جمع بندی

سرویس آشپزخانه شامل وسایل متعددی می باشد که برای داشتن یک آشپزخانه کاربردی خرید آن ها ضروری است. در متن فوق به بسیاری از وسایل و لوازمی که جرو سرویس مخصوص آشپزخانه هستند اشاره کردیم. با این حال باز هم چندین ست دیگر از جمله ست نظافت آشپزخانه، ست قاشق و چنگال و ست وسایل پذیرایی وجود دارند که جرو سرویس مخصوص آشپزخانه بشمار می آیند و خرید آنها لازم است.

پست قبلی

چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟

پست بعدی

لیست لوازم پلاستیکی عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید