ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

راهنمای خرید بانکه و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید!

امروزه برای نگهداری مواد غذایی داخل آشپزخانه مانند حبوبات، ترشیجات و غیره از بانکه ها استفاده میشود. بانکه ها در واقع همان ظروف نگهدارنده درب دار هستند که در قدیم هم مورد استفاده بودند. امروز اما با تغییر سبک زندگی و زیبایی دکوراسیون منزل بانکه ها در انواع متریال های مختلف و شکل و اندازه های متفاوت تولید و عرضه میشوند.این راهنمای خرید بانکه میتواند کمک شایانی به شما بکند.

به دلیل اینکه بانکه ها معمولا روی سطح کانتر یا کابینت ها استفاده میشوند، علاوه بر ساختار، باید از زیبایی چشمگیری هم برخوردار باشند. در این متن می خواهیم با انواع بانکه از نظر جنس و ساختار و راهنمای خرید بانکه آشنا شویم. بررسی خواهیم کرد که قبل از خرید بانکه باید به چه نکاتی توجه کنیم.  

انواع بانکه ها کدامند؟

بانکه ها از نظر جنس و ابعاد و درب به دسته های گوناگونی تقسیم میشوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد تا اطلاعات کاملی به عنوان راهنمای خرید بانکه داشته باشید:

بانکه های شیشه ای: بانکه های شیشه ای به خاطر نمایان بودن محتویات داخل آنها، یکی از محبوب ترین نوع ظروف نگهدارنده مورد استفاده در آشپزخانه هستند. بانکه های شیشه ای معمولا برای نگهداری حبوبات، ترشیجات، عسل، سبزی های خشک و حتی تنقلات و پاستیل روی جلو مبلی استفاده می شوند.

بانکه های سرامیکی: سرامیک به دلیل دوام بالا یکی از محبوب ترین متریال ها برای ساخت ظروف نگهدارنده آشپزخانه هستند. از همین رو بانکه های سرامیکی بهترین گزینه برای دم دستی هستند.

بانکه های چوبی: به عنوان بهترین راهنمای خرید بانکه برای روی میز جلومبلی یا به عنوان دکور شمع، جای لوازم تزیینی میتوان به بانکه های چوبی اشاره کرد. چوب از زمان های قدیم هم جزو یکی از محبوب ترین متریال های دکوراسیون داخلی منزل بوده و هست. امروزه بانکه های چوبی و بامبو هم یکی از پرطرفدارترین ظروف نگهدارنده هستند.

راهنمای خرید بانکه با توجه به کاربرد

همانطور که گفتیم بانکه ها ظروف نگهدارنده ای هستند که علاوه بر زیبایی باید کارایی مناسب مورد نظر را داشته باشند. در ادامه می خواهیم به بررسی کاربرد انواع بانکه ها بپردازیم.

بانکه ها هر کدام کاربرد متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. مثلا بانکه های شیشه ای به دلیل معلوم بودن محتویات معمولا در آشپزخانه ها کاربرد دارند زیرا میتوان به راحتی هنگام آشپزی محتویات مورد نظر را پیدا کرد.

بر خلاف بانکه های شیشه ای، بانکه های فلزی بیشتر برای نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی مصرف میشوند. از این جهت که بانکه فلزی از دوام بالایی برخوردار است و معمولا با طرح های متنوع فانتزی تولید و عرضه میشود.

                                            انواع بانکه

علاوه بر جنس خود بانکه، یکی از مهمترین چیزهایی که در راهنمای خرید بانکه باید به آن توجه کرد، درب بانکه است. بانکه به عنوان یکی از ظروف نگهدارنده پر مصرف باید از درب محکمی برخوردار باشد تا از ورود هوا، حشرات و گرد و غبار به داخل ظرف و مواد غذایی جلوگیری کند.

انواع درب بانکه

درب بانکه ها معمولا از متریال های بسیار متنوع و متفاوتی تولید می شوند از جمله: درب شیشه ای، درب فلزی، درب آلومینیومی، درب چوبی یا بامبو و درب پلاستیکی.

باید به این نکته توجه داشت که آنچه که از جنس درب بانکه مهم تر است، استحکام و غیر قابل نفوذ بودن آن است.

درب های بانکه ها در انواع مختلفی روی این ظروف نگهدارنده سوار میشوند: درب چرخشی، درب چفتی، درب بادکشی یا وکیومی و درب های فشاری.

بانکه پلاستیکی

بانکه های پلاستیکی یکی از پرکاربرد ترین و پر مخاطب ترین نوع بانکه ها هستند. ویژگی اصلی بانکه پلاستیکی، دوام بالا و وزن سبک آن است. به همین دلیل به گزینه مناسبی برای ظروف نگهدارنده دم دستی تبدیل شده است.

                                          بانکه پلاستیکی

از طرف دیگر بانکه های پلاستیکی به دلیل تنوع بالای رنگ و طرح بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و میتوان آن ها با انواع دکوراسیون منزل ست کرد. آنچه که باید قبل از خرید بانکه پلاستیکی به آن توجه کرد، ابعاد و سایز بانکه و نوع درب آن است.

نحوه خرید و انتخاب انواع بانکه

به دلیل تنوع بالای محصولات موجود در بازار، ممکن است شما هنگام خرید بانکه به مشکل بر بخورید و نتوانید انتخاب درستی نسبت به دکوراسیون منزل و نیاز تان داشته باشید. از همین رو در ادامه به دو فاکتور مهم اشاره خواهیم کرد که به عنوان راهنمای خرید بانکه از آنها یاد می شود و می تواند انتخاب شما را راحت تر کند.

  • اولین مورد اینکه شما باید موادی که قصد نگهداری آن توسط بانکه دارید را در نظر بگیرید. مثلا اگر قصد نگهداری مواد غذایی دارید، باید از بانکه هایی استفاده کنید که درب محکمی داشته باشند و هوا و حشرات به آن نفوذ نکند.
  • دومین مورد هم سایز بانکه است. همیشه سعی کنید برای نگهداری مواد اولیه آشپزی مثل آرد، حبوبات، ماکارونی و… بانکه هایی را انتخاب کنید که دهانه های بزرگتری دارند تا به راحتی بتوانید پیمانه را داخل آن ببرید.

در نهایت باید بگوییم که اگر قصد سر و سامان دادن به مواد غذایی داخل کابینت ها و روی کانتر را دارید، میتوانید به راحتی با استفاده از این راهنمای خرید بانکه، یک ست بانکه متناسب با دکور آشپزخانه خود تهیه کنید. 

پست قبلی

3 ایده جذاب برای استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی

پست بعدی

راهنمای خرید ست جا ادویه ای مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید