ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

راهنمای انتخاب و خرید تخته گوشت مناسب (+4 نکته طلایی)

خرید تخته گوشت

تخته گوشت یکی از وسایل آماده سازی غذا و پخت و پز است. آماده سازی غذا یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل قبل از پخت غذاست که رعایت نکات بهداشتی در آن بیشترین تاثیر در افزایش میزان سلامتی را دارد.عوامل زیادی هستند که در خرید تخته گوشت برای شما تاثیر گذار هستند. برای بررسی اینکه چه عواملی در خرید تخته گوشت تاثیر دارند، باید کمی به عقب برگشت. در زمان های قدیم تخته گوشت ها فقط از نوع چوبی و به وسیله برش تکه ای چوب از یک درخت ساخته می شدند که گوشت ها را روی آنها تکه میکردند.

بعد از گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی امروزه تخته گوشت هایی از جنس های شیشه ای، آهنی و پلاستیکی تولید و به بازار عرضه میشوند که هرکدام کارایی خاص خودشان را دارند.

شما باید با توجه به نیاز هایتان برای خرید تخته گوشت مناسب خودتان اقدام کنید. در ادامه به توضیح بهترین متریال های تولید تخته گوشت و نکاتی که قبل از خرید تخته گوشت باید بدانیم، اشاره خواهیم کرد.

                                                                                

بهترین متریال برای تولید تخته گوشت چیست؟

وقتی میخواهید برای خرید تخته مناسب اشپزخانه اقدام کنید، 3 فاکتور اصلی را باید در نظر بگیرید: تخته گوشت از چه متریال ساخته شده است، چه مقدار فضا را اشغال میکند و ضخامتش چقدر است. این سه فاکتور نه تنها کارایی تخته گوشت را مشخص میکنند، همچنین میزان طول عمر تخته گوشت را هم به صورت تقریبی به ما بیان میکند. همچنین شما با دانستن این فاکتور های اصلی قبل از خرید میتوانید مدت زمان صیقلی ماندن تخته و همچنین میزان کند شدن چاقو ها در صورت مصرف آن ها را بدانید.

این روز ها از 3 متریال اصلی چوب، پلاستیک و فیبر چوب برای تولید تخته گوشت استفاده میکنند. در بعضی از مواقع هم شما تخته گوشت هایی را با جنس شیشه یا سرامیک در بازار میبینید که تحت هیچ شرایطی خرید تخته آشپزخانه با این متریال را توصیه نمی کنیم.

نحوه انتخاب سایز هنگام خرید تخته گوشت

با توجه به تنوع بالای شکل و سایز تخته گوشت های موجود در بازار، مدل مستطیلی یکی از پرطرفدارترین گزینه هاست. اندازه کوچک تخته گوشت معمولا در سایز 25 در 35 موجود است و اگر شما سایز های بزرگتری مد نظر داشته باشید، تخته گوشت در همه ابعاد در بازار موجود میباشد.

در مورد ضخامت تخته گوشت، اغلب تخته گوشت هایی با ضخامت نازک تر و صیقل داده تری را پیشنهاد میکنند. البته طبق توصیه متخصصین برای خرید تخته گوشت بهتر است، حداقل 3 تا 4 سانتی متر ضخامت را داشته باشد.

وسایل آماده سازی غذا
وسایل آماده سازی غذا

                                                                                            

در نهایت برای خرید هر نوع تخته ای باید به نیاز های خودتان دقت کنید. اندازه فضای روی کانتر، مقدار نیاز روزانه گوشت یا مرغی که میخواهید روی تخته گوشت آماده کنید، همه و همه از عوامل تاثیر گذار روی انتخاب تخته گوشت مناسب شماست.

برای خرید تخته گوشت باید به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟

تخته گوشت ها با ویژگی های خاص بسیار زیادی در بازار لوازم آشپزخانه وجود دارند.

تخته گوشت هایی با پایه های پلاستیکی به شما این امکان را میدهد که تخته گوشت شما محکم تر روی سطح قرار گیرد و هوا زیر آن جریان پیدا کند. البته مشکلی که این تخته گوشت ها دارند، ایناست که نمیشود از دو طرف آنها استفاده کرد. برای اینکه تخته گوشت شما سر نخورد می توانید یک حوله را زیر سطح آن قرار دهید.

تخته گوشت های جاذب رطوبت هم در فروشگاه ها موجود می باشد که طرفداران زیادی دارند. این تخته گوشت ها برای کارهای روزانه، تکه کردن گوشت تازه و سبزیجات آبدار بهترین گزینه هستند.

4 نکته قبل از خرید تخته گوشت
4 نکته قبل از خرید تخته گوشت

                                                                 

4 نکته طلایی که قبل از خرید تخته گوشت باید بدانیم

بعد از خرید تخته گوشت، مهمترین کار نگهداری صحیح و اصولی از تخته گوشت است. در ادامه به 4 نکته طلایی برای نگهداری از تخته گوشت اشاره خواهیم کرد. رعایت این نکات طول عمر تخته گوشت شما را افزایش خواهد داد.

1-    تخته گوشت را بعد از مصرف به آرامی همراه صابون و آب داغ بشویید. برای تخته گوشت های چوبی دقت کنید که حتما بعد از شستن آن ها را به وسیله حوله خشک کنید. تجمع باکتری ها در منافذ تخته گوشت میتواند عامل بیماری هایی باشد که برای سلامتی انسان مضر است.

2-    بعد از خرید تخته گوشت چوبی آن را به وسیله روغن های مخصوص هر چند وقت یکبار پولیش و صیقل دهید تا از ایجاد شکاف های ناشی از برش در آن جلوگیری شود.

3-    تخته گوشت ها را تا جای ممکن روی لبه های آن نگهداری کنید تا آب اضافی به خوبی از آن خارج شود. اطمینان حاصل کنید که مواد اضافی و رطوبت روی صفحه تخته گوشت باقی نماند.

4-    برا خراش های عمیق بهتر است از چاقو تیز کن های صنعتی و افراد متخصص کمک بگیرید که به وسیله دستگاه سطح تخته گوشت را صیقل دهند و اگر مدت زیادی است از یک تخته گوشت استفاده می کنید، برای خرید تخته گوشت جدید اقدام کنید. 

پست قبلی

تخته گوشت چوبی بخریم یا پلاستیکی؟

پست بعدی

 ترفندهایی که در تمیز کردن تخته گوشت چوبی نمی دانستید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید