ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

براي تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل چه بايد بكنيم

پیش از ذکر راه ها و ترفند های مناسب جهت تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل باید اذعان داشت، استفاده از جوهر نمک برای تمیز کردن سطوح استیل یکی از اشتباهات رایج است. البته نباید منکر این مطلب شد که جوهر نمک جهت تمیز کردن بسیاری از سطوح مانند سنگ ها مناسب است. با این حال به دلیل خاصیت اسیدی تاثیر سوء بر سطوح استیل می گذارد. جوهر نمک سطح استیل را سیاه و پر از لکه می کند و تا حد زیادی از درخشندگی ان خواهد کاست.

استفاده از آرد برای تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل

آرد سفید و استفاده از خاصیت سفید کنندگی آن یکی از راه های ساده اما موثر جهت تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل است. برای استفاده از آرد لازم است سطح استیل لک شده را کاملا خشک کرد. سپس مقداری آرد را روی سطح مورد نظر ریخته و تمامی سطح را با آن پوشش داد. برای کسب نتیجه بهتر می توان به کمک یک دستمال نرم آرد را بر روی سطح لک شده مالید. بعد از حدود نیم ساعت می توان آرد را از روی سطح استیل جمع کرده و کاملا آن را شستشو داد.

جلاسنج برای تمیزکردن لک جوهرنمک از روی استیل

جلاسنج برای تمیزکردن لک جوهرنمک از روی استیل

 یکی از موثر ترین روش ها برای تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل استفاده از روغن جلاسنج است. برای این کار باید سطح استیل لک شده را به جلاسنج آغشته کرد. سپس با استفاده از پنبه آن را بر روی لکه ها مالید و سپس روغن را از روی سطح پاک کرد. با این روش علاوه بر برطرف کردن لکه ها درخشندگی و جلای خاصی به ظروف و یا وسایل استیل خواهید داد.

مخلوط جوش شیرین و نمک

یکی دیگر از راه های تمیزکردن لک جوهرنمک از روی استیل استفاده از مخلوط جوش شیرین و نمک است. در مرحله اول لازم است به کمک آب پاش سطح استیل را مرطوب کرد. سپس مخلوطی از جوش شیرین و نمک را آماده کرده و لکه را با آن پوشاند. این مخلوط باید در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی سطح استیل باقی بماند. سپس اقدام به آبکشی و شستشوی آن کرد.

محلول آمونیاک برای تمیز کردن لک جوهر از روی سطح استیل

محلول آمونیاک یکی دیگر از راه های تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل است. استفاده از این محلول به این شکل است که ابتدا باید سطح استیل را به آمونیاک آغشته کرده و بعد از نیم ساعت اقدام به پاک کردن سطح نمود. به همین راحتی می توان سرسخت ترین لکه های ایجاد شده با جوهر نمک را از روی سطوح استیل برطرف کرد.

تمیزکردن لک جوهرنمک از روی استیل با سرکه

تمیز کردن لک جوهر نمک

در صورتی که سطح استیل بر اثر تماس با جوهر نمک دچار لک و سیاهی شده باشد می توان آن را به کمک سرکه از بین برد. برای تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل به کمک سرکه باید دستمالی را به سرکه آغشته کرده و با دقت بر روی لکه مورد نظر کشید. این عمل باید به مدت ۵ دقیقه ادامه داشته باشد تا تاثیر سرکه بر استیل را مشاهده کرد. در اغلب موارد از سرکه برای درخشان کردن و رفع تیرگی وسایل استیل نیز استفاده می شود که نتیجه ای شگفت انگیز به دنبال دارد.

روغن زیتون و رفع لکه ناشی از جوهر نمک بر روی سطح استیل

استفاده از روغن زیتون می تواند یک راهکار فوق العاده برای تمیز کردن لک جوهر نمک از روی استیل باشد. زبرا علاوه بر برطرف کردن لکه ها باعث درخشش بی نظیری در استیل می شود. البته باید توجه کرد که مقدار روغن زیتون نباید زیاد باشد. زیرا باعث ایجاد چسبندگی بر روی سطح استیل و عدم پاکسازی لکه ها می شود.

جمع بندی

 فراموش نکنید که گاهی برای تمیز کردن لک جوهر نمک ‌از روی استیل ممکن است مجبور شوید چندین روش را مورد استفاده قرار دهید. البته چنین حالتی بیشتر در مورد لکه های قوی صدق می کند. در هر صورت بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب صبور باشید و ترفندهای ذکر شده را مطابق دستور بکار بگیرید.

پست قبلی

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم؟

پست بعدی

سفید کردن پلاستیک زرد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید