ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده

تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده

پیش از پرداختن به موضوع تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده باید گفت که بهترین اقدام، جلوگیری از سیاه شدن این قابلمه ها است. برای این کار لازم است بعد از هر بار استفاده به خوبی آن ها را شستشو داده و لکه های ایجاد شده را فورا از بین برد. با توجه به استفاده بالا از متریال استیل در ساخت انواع لوازم خانگی، باید روش های متعددی را برای رفع لکه و سیاهی استیل شناخت و ان ها را در زمان لازم بکار بست.

تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده با استفاده از جوش شیرین و نمک

برای از بین بردن لکه های سخت ایجاد شده بر روی ظروف استیل و همچنین تمیز کردن سیاهی آن می توان از جوش شیرین و نمک استفاده کرد. به همین منظور لازم است ابتدا مقداری آب را به کمک آب پاش بر روی قسمت سیاه شده و دارای لکه پاشید. سپس بر روی لکه مقداری از مخلوط جوش شیرین و نمک قرار داده و به مدت یک ربع ساعت آن را کنار گذاشت. بعد از گذشت این مدت باید به کمک یک اسفنج مخصوص ظرفشویی اقدام به ساییدن لکه کرد. بعد از چند دقیقه می توان قابلمه را شستشو داده تا نتیجه کار را مشاهده نمایید.

در اکثر مواقع سیاهی روی قابلمه با یک بار استفاده از ترکیب ذکر شده از بین می رود. با این حال اگر تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده با این روش چندان قابل توجه نبود می توان مجددا فرآیند تمیز کاری را بر روی قابلمه انجام داد. در این صورت حتما سیاهی قابلمه استیل از بین خواهد رفت.

استفاده از محلول آب مقطر و الکل برای تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده

تمیز کردن قابلمه استیل

محلول آب مقطر و الکل یکی دیگر از راه های کاربردی برای تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده می باشد. برای تهیه این محلول پاک کننده بسیار عالی باید 4/3 پیمانه آب مقطر را با همین میزان الکل 70 درصد مخلوط کرد. سپس آن را در یک آب پاش ریخته و محلول را با ان بر روی سیاهی قابلمه اسپری کرد. لازم به ذکر است که الکل دارای خاصیت ضد میکروبی و درخشان کنندگی سطوح استیل می باشد. به همین دلیل زمانی که با آب مقطر مخلوط شود قدرت پاک کنندگی و درخشان کنندگی آن چندین برابر می شود.

تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده با استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر اینکه یک ماده کاربردی برای تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده می باشد، می توان از آن برای براق کردن سایر لوازم استیل مانند سینک ظرفشویی و اجاق گاز نیز استفاده کرد. برای تمیز کردن قابلمه های استیل به کمک روغن زیتون لازم است چند قطره از روغن را بر روی سطح قابلمه ریخته و به کمک یک دستمال نرم تمام سطح قابلمه را با آن پوشش داد. سپس برای مدتی قابلمه را به همان حالت کنار گذاشته و سپس آن را با مایع ظرفشویی تمیز کرد. لازم به ذکر است که برای کسب نتیجه دلخواه از این روش، بهتر است تا ۲۴ ساعت از قابلمه استفاده نشود.

جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده

برای تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده می توان از مخلوط جوش شیرین و سرکه استفاده کرد. برای این کار باید جوش شیرین را به کمک سرکه به صورت خمیر درآورد. سپس تمام سطح سیاه شده قابلمه را با آن پوشش داد. در نهایت و بعد از گذشت یک ربع ساعت آن را به کمک اسفنج کاملا ساییده و بعد قابلمه را با آب و مایع ظرفشویی شست.

استفاده از آرد سفید برای تمیز کردن قابلمه سیاه شده

تمیز کردن قابلمه

این روش یک روش کاربردی و بسیار آسان برای تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده است. برای انجام این کار باید مقداری آرد سفید را بر روی سطح سیاه شده پاشید. سپس به کمک یک دستمال آن را همانند یک لایه بردار بر روی سطح قابلمه بکار برد. لازم به ذکر است که سطح قابلمه باید کاملا خشک و بدون نم باشد. عمل ساییدن آرد بر روی سطح قابلمه باید نیم ساعت ادامه داشته باشد. بعد از گذشت زمان مقرر می توان آرد را از روی سطح قابلمه استیل جمع کرد و شاهد درخشش قابلمه استیل و تمیز شدن آن بود.

جمع بندی

تمیز کردن قابلمه استیل سیاه شده نیازی به صرف وقت و انرژی زیادی ندارد. همچنین برای تمیز کردن این نوع قابلمه به مواد غیر قابل دسترس نیاز نخواهید داشت. بلکه با همان مواد در دسترس و موجود در منزل می توان قابلمه های استیل سیاه شده را مانند روز اول براق و تمیز کرد.

پست قبلی

8 ترفند کاربردی برای چیدمان آشپزخانه نقلی

پست بعدی

تزیین اتاق عروس ساده و شیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید