ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

ایده و تجربه برای همیشه تمیز و مرتب بودن منزل

تمیز و مرتب بودن منزل آرزوی همه افراد بخصوص خانم ها است. برای دستیابی به چنین آرزویی لازم نیست اقدامات سخت و طاقت فرسایی انجام داد.

ایده های جالب برای تمیز و مرتب بودن منزل

بلکه با رعایت چند نکته ساده اما مهم می توان از خانه های مرتب و تمیز بهره مند شد. به نحوی که هر لحظه آمادگی ورود مهمان و برگزاری دورهمی های دوستانه و خانوادگی را داشت. موارد و توصیه های بسیاری در همین باره وجود دارند که می توان به آنها اشاره کرد که ما در این مطلب تنها به ذکر مهم ترین آن ها بسنده خواهیم کرد.

داشتن برنامه برای چیدمان منظم منزل

اولین نکته برای تمیز و مرتب بودن منزل داشتن برنامه ای جهت تمیز کاری است. بدون شک تمیز کردن تمام بخش های منزل در یک روز و تنها طی چند ساعت غیر ممکن است. بنابراین بهتر است کارهای خانه خود را در برنامه های هفته ای و ماهانه تقسیم بندی کرد. به عنوان مثال می توان یک روز از هفته را به گردگیری و کشیدن جاروبرقی اختصاص داد. همچنین یک روز در طول ماه به تمیز کردن انباری و تمیز کردن اساسی کمد ها و فایل ها پرداخت. با چیدن چنین برنامه ای نیازی به صرف زمان زیادی برای تمیز کردن منزل نخواهد بود و همیشه خانه ای آراسته و مرتب خواهید داشت.

تمیز کاری در طول روز

از دیگر ایده های بسیار جالب و کاربردی برای پاکیزه و مرتب بودن منزل انجام کارهای تمیزکاری روزانه است. به این معنی که بعد از استفاده از وسایل آن ها را مجددا در جای خود قرار دهید. همچنین چند دقیقه ای را به نظافت مکان های کثیف اختصاص دهید. لباس ها را در کمد و یا جا لباسی قرار دهید. روتختی ها را بعد از برخواستن از خواب مرتب کنید و کفش ها را در جاکفشی قرار دهید و بخش ورودی خانه را از گرد و غبار و آلودگی پاک کنید. این اقدامات و بسیاری کاری های ساده دیگر را جزو برنامه روزانه تمیز کاری قرار دهید تا شاهد معجزه پاکیزگی در منزل خود باشید.

به کار گیری قانون 15 دقیقه ای برای تمیز و مرتب بودن منزل

مرتب بودن منزل

مرتب بودن منزل

هر شب قبل از خواب 15 دقیقه از وقتتان به تمیزکاری اختصاص دهید تا از تمیز و مرتب بودن منزل خود لذت ببرید. برای این منظور کافی است هر شب پیش از خواب تنها 15 دقیقه تمام خانه را بازدید کنید و به مرتب کردن آن بپردازید. به عنوان مثال کتاب و دفتر بچه ها را در کیف و یا کمد کتاب ها قرار دهید. ظرف میوه و چایی را بشویید و مبل ها را مرتب کنید.

شناسایی قسمت های کثیف برای داشتن خانه ای مرتب و تمیز

یکی از بهترین و کارسازترین ترفندها برای پاکیزه و مرتب بودن منزل و در کل نظم بخشیدن به خانه، شناسایی بخش های های آلوده خانه است.‌ در هر منزلی حتما قسمت هایی وجود دارند که بیشتر در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار دارند. بهتر است این نقاط را شناسایی کنید و هر چند روز یکبار نسبت به تمیز کردن آنها اقدام کنید. به این ترتیب از سرایت آلودگی به سایر نقاط خانه پیشگیری کرده و دیگر نیازی به صرف زمان بیشتر برای تمیز کردن منزل نخواهید داشت. ورودی خانه، حمام و دستشویی و تراس از جمله نقاطی هستند که بیشتر در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار دارند.

تمیز کردن کانترها برای تمیز و مرتب بودن منزل

ایده های جالب برای تمیز و مرتب بودن منزل

برای مرتب و تمیز بودن منزل خود لازم است هر چند روز یکبار اقدام به مرتب کردن کانترها کنید. زیرا اغلب مواقع مهم ترین دلیل نامرتب بودن خانه، شلختگی و بهم ریختگی کانترهای آشپزخانه است. برای جلوگیری از نامرتب بودن و شلختگی آشپزخانه، لازم است از قرار دادن ظرف و ظروف اضافی بر روی کانتر خودداری شود. همچنین بهتر است سطح کانتر ها را هر روز با دستمال نم دار و یا پاک کننده های ملایم تمیز کرد.

جمع بندی

همان گونه که ملاحظه کردید پاکیزه و مرتب بودن منزل مستلزم داشتن برنامه برای تمیزکاری است که باید با همکاری تمام اعضای خانواده انجام بگیرد. علاوه بر آن تمیز کردن زودهنگام بخش های مختلف خانه باعث پیشگیری از تجمع بیش از اندازه آلودگی ها خواهد شد. در نتیجه پروسه تمیزکاری منزل به بهترین شکل ممکن و در کم ترین زمان انجام خواهد گرفت.

پست قبلی

پیشنهاد ظروف مناسب برای استفاده روزانه و مهمانی‌ها

پست بعدی

نکات مهم در هماهنگی و تناسب بین اجزای آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید