ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

ترفندهای از بین بردن لکه ظروف سرامیکی

از بین بردن لکه ظروف سرامیکی

از بین بردن لکه ظروف سرامیکی موضوع بسیار مهمی است که بسیاری از خانم ها به دنبال یادگیری ترفند ها و روش های آن هستند. دلیل اهمیت بالای این موضوع استفاده بسیار بالای افراد از ظروف سرامیکی در آشپزخانه است.

روش های از بین بردن لکه ظروف سرامیکی

بسیاری از ظرف و ظروف و سرویس های آشپزخانه از جنس سرامیک بوده و یا حداقل بخشی از آن از این متریال تشکیل شده است. در ادامه چندین ترفند کاربردی را با استفاده از مواد ساده برای از بین بردن لکه ظروف سرامیکی بیان خواهیم کرد.

از بین بردن لکه ظروف سرامیکی با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه ظروف سرامیکی با جوش شیرین باید به روش زیر عمل کنیم.

  • ابتدا کاسه ای نسبتا بزرگ را تا نصفه پر از آب داغ می کنیم.
  • سپس مقداری جوش شیرین و مایع ظرفشویی به آن اضافه کرده و ظرف ها را در آن قرار می دهیم.
  • سپس اجازه می دهیم ظرف های سرامیکی به مدت یک ساعت در محلول آب و جوش شیرین و مایع ظرفشویی بمانند.
  • در مرحله بعدی ظرف ها را با یک اسکاج نرم خوب می سابیم. سپس آن ها را آبکشی کرده و خشک می کنیم.

استفاده از شوینده مخصوص ظروف سرامیکی

شوینده های مخصوص ظروف سرامیکی را می توان از هایپر مارکت ها و فروشگاه های مخصوص مواد شوینده خریداری کرد. فرایند از بین بردن لکه ظروف سرامیکی با شوینده مخصوص به این ترتیب است که ابتدا ظرفی را پر از آب داغ و مایع شوینده می کنیم. سپس بر اساس دستورالعمل و نحوه مصرف شوینده، مقداری از آن را داخل آب می ریزیم. سپس ظرف های سرامیکی را داخل محلول آماده شده به مدت 1 ساعت قرار می دهیم. بعد از گذشت یک ساعت ظرف ها را به کمک اسکاج خوب می سابیم. در نهایت نیز با آب ولرم آبکشی کرده و خشک می کنیم.

از بین بردن لکه ظروف سرامیکی با استفاده از تمیز کننده اجاق گاز

لکه ظروف سرامیکی

استفاده از تمیز کننده اجاق گاز یکی دیگر از ترفندهای کاربردی برای از بین بردن لکه ظروف سرامیکی است. به همین منظور لازم است ابتدا اسپری تمیز کننده اجاق گاز را روی ظرف ها اسپری کرد. سپس آن ها را داخل یک کیسه پلاستیک بزرگ قرار داد. همچنین می توان آن ها را در یک ظرف بزرگ چیده و روی ظرف را با کیسه بزرگ پلاستیکی پوشاند. در مرحله بعد باید ظرف ها را به مدت ۱۰ الی ۱۲ ساعت به حال خود رها کرد. به این طریق اسپری پاک کننده تاثیر خود را بر روی ظرف ها می گذارد. به دلیل گازدار بودن اسپری بهتر است ظرف حاوی لوازم سرامیکی را در جایی بیرون از فضای داخلی منزل مانند تراس یا حیاط و یا راه پله قرار داد.

بعد از گذشت مدت زمان مزبور می توان به آرامی پلاستیک را از روی ظروف برداشت. سپس باید ظرف ها را با آب فراوان و سرد تمیز کرد. بعد از این که اسپری پاک کننده گاز به طور کامل از روی ظرف ها پاک شد باید آن ها را مجددا به وسیله یک مایع ظرفشویی مناسب و قوی شست و شو داد. سپس به خوبی آبکشی کرد.

از بین بردن لکه ظروف سرامیکی با آب اکسیژنه

از بین بردن لکه ظروف سرامیکی با آب اکسیژنه

هر نوع لکه ایجاد شده بر روی ظرف های سرامیکی را می توان با آب اکسیژنه برطرف کرد. برای از بین بردن لکه ظروف سرامیکی به کمک آب اکسیژنه باید به این صورت عمل کرد که ابتدا مقدار کافی آب اکسیژنه رقیق را در ظرفی نسبتا بزرگ ریخت. در این حین اگر آب اکسیژنه کف کرد می توان ظرف ها را در آن قرار داد. در غیر این صورت آب اکسیژنه تاریخ گذشته بوده و نمی توان از آن استفاده کرد. به هر حال اگر آب اکسیژنه شما مناسب بود ظرف را درون ظرف حاوی آب اکسیژنه به مدت نیم ساعت قرار دهید. بعد از آن ظرف ها را بیرون آورده و با آب گرم و مایع ظرفشویی کاملا شست و شو دهید.

جمع بندی

از بین بردن لکه ظروف سرامیکی کار چندان سختی نیست. زیرا مواد بسیاری وجود دارند که می توان به کمک آن ها هر نوع لکه و زردی را از روی این ظروف از بین برد. تنها نکته ای که لازم است در این باره مد نظر قرار بگیرد نحوه صحیح بکارگیری مواد است.

پست قبلی

تزیین اتاق عروس ساده و شیک

پست بعدی

چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید