ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک

ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک

ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک در ایجاد یک دکوراسیون زیباتر و چیدمان شیک اسباب و لوازم آشپزخانه به شما یاری می رسانند. در وضعیت حال حاضر امکان دارد آشپزخانه بعضی از خانه ها، کوچک باشد. لذا ممکن است چالش هایی را برای استفاده کنندگان ایجاد کند. با چیدمان صحیح و کارآمد وسایل در دیزاین آشپزخانه، بهره وری و راحتی را جهت کاربران آن محیط می توان ایجاد کرد.

چه ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک وجود دارند؟ به چه صورت می توان چیدمان بهتری برای این نوع آشپزخانه ها انجام داد؟ جهت بکارگیری بهتر از محیط آشپزخانه چه راه حل هایی وجود دارند؟ شما در گام نخست جهت بکارگیری موثر از آشپزخانه باید لوازم اضافی و لوازمی که لازم نیستند را در این محیط نگذارید. در گام دوم تنها به زیبایی یک وسیله دقت نکنید بلکه به ماندگاری و کارایی آن بایستی توجه کنید. جهت دیزاین هر چه بهتر و بهره وری بیشتر این فضا ترفند ها و ایده هایی وجود دارند. در این مبحث به ارزیابی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

معرفی راهکارها و ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک

چه ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک وجود دارند که بتوان از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد؟ ترفندهایی که به کمک آن ها فضای بیشتری برای لوازم خود داشته باشیم؟ اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و مشکل کمبود جا را دارید راهکارها و ترفندهای زیر خیلی برای شما مطلوب خواهد بود.

از سینک چند منظوره استفاده کنید

از راهکارها و ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک می توان به استفاده از سینک چند منظوره اشاره کرد. با بکارگیری این نوع سینک ها معمولا با یک تیر دو نشان می زنید. به عنوان مثال با بکارگیری این محصول که میز کار یا تخته دارند به آسانی می توان سبزیجات، میوه ها و… را شستشو و خرد کرد.

از پشت در کابینت ها هم استفاده بهینه کنید

با وصل نمودن گیره های آویز یا نظم دهنده ها به پشت درب کابینت جهت آویزان کردن دستمال کاغذی، ملاقه ها و… استفاده کنید.

از نظم دهنده ها جهت مواد خوراکی در یخچال استفاده کنید

شاید تصور کنید بکارگیری نظم دهنده در یخچال کار بی فایده ای است. ولی با استفاده از این مورد دسترسی شما به مواد خوراکی بیشتر شده و نیز از فضای یخچال برای آشپزخانه کوچک حداکثر بهره وری را می توان داشت.

از میزهای متحرک استفاده کنید

استفاده از میزهای متحرک یکی از جالب ترین راهکارهای و ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک است. هر زمان که احتیاج داشتید می توانید میز را استفاده نمایید و مجدد سر جای خودش قرار دهید. در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک بایستی از لوازم چند منظوره و متحرک بهره ببرید.

از فضای اندک و باریک میان کابینت ها به منزله نگهدارنده عمودی استفاده کنید

احتمالا با مشاهده فضای باریک میان کابینت تصور کنید که کاربردی ندارند ولی می توانید از آن فضا جهت نگهداری قاشق و ملاقه و یا گذاشتن ادویه استفاده کنید.

تقسیم کردن کابینت ها به بخش های کوچک تر/ ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک

از دیگر راهکارها و ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک می توان به این مورد اشاره نمود که کابینت های بزرگ را به فضا های کوچک طبقه بندی کنید. با این کار طبقه بندی لوازم آسان تر می شود.

ایده های جالب و کاربردی و ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک در بزرگتر کردن آن

آشپزخانه کوچک

در این مبحث می خواهیم در خصوص ایده های کاربردی و ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک جهت بزرگتر نشان دادن آن مطالبی را ارائه دهیم. این ترفند ها و نکات مهم عبارتند از:

• افزودن سبد در بالای کابینت

در زمان ذخیره سازی فضا در آشپزخانه کوچک، محیط بالای کابینت ها را فراموش نکنید. هر چند امکان دارد دسترسی به این مکان ها دشوار باشد ولی شما می توانید از این محل جهت قرار دادن لوازمی که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند استفاده کنید.

• بکار بردن ظروف در ظاهر آشپزخانه کوچک

آشپزخانه های کوچک

اگر جای کافی در کابینت ندارید می توانید لوازم غذا خوری زیبای را بر روی میز کار یا قفسه بندی خود قرار دهید.

• بکارگیری آبچکان کنار سینک

یک آبچکان در کنار سینک می تواند در فضا صرفه جویی کند. در این صورت اب ظروف به جای اینکه بر روی میز کار باقی بماند مستقیم درون سینک خالی می شود و از فضای بدون استفاده کنار سینک بکارگیری موثری می شود.

• از یک قفسه متحرک چند طبقه بهره ببرید.

زمانی که فضای کابینت کم باشد یک قفسه متحرک چند طبقه می تواند خیلی موثر باشد. شما می توانید بر روی این قفسه ها بانکه های حبوبات، بشقاب، لیوان و… قرار دهید. از ترفند هایی برای آشپزخانه کوچک می توان به این مورد اشاره نمود.

• لوازم آشپزخانه کوچک خود را منظم بچینید.

تابه ها و قابلمه ها، لیوان ها، سینی و… را نامنظم و نامرتب روی هم نچینید. فایل ها و قفسه های فلزی یا پلاستیکی موجود می باشند که می توانید آن ها را داخل کابینت بگذارید و وسایل را به صورت مرتب بر روی هم بچینید. این عمل سبب می شود ماندگاری لوازم شما هم بیشتر شوند.

پست قبلی

لیست لوازم پلاستیکی عروس

پست بعدی

از بین بردن جای لیوان روی میز چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید