ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

معرفی 5 مدل تخته سرو چوبی + ایده چیدمان

تخته سرو چوبی

تخته سرو چوبی یکی از بهترین ابزار های جدید برای سرو غذا است. امروزه در رستوران ها و کافی شاپ ها به جای بشقاب و پیش دستی از تخته سرو برای سرو کردن غذا استفاده میکنند. این تخته ها علاوه بر زیبا تر کردن غذا، این امکان را به شما میدهند که سبزیجات دورچین را هم کنار غذا قرار دهید.

در چه جایی میتوان از تخته سرو چوبی استفاده کنیم؟

  • در رستوران ها، برای انواع گوشت و استیک، پنیر، سبزیجات، انواع دسر و میوه ها.
  • برای مهمانی های خانگی، شما میتوانید مهمان هایتان را با قرار دادن فینگر فود ها روی تخته سروشگفت زده کنید.
  • اگر شما یک شرکت کترینگ هستید و میخواهید به استایل شرکتتان کمی تغییر دهید.

در ادامه به معرفی 5 مدل مختلف تخته سرو و ایده هایی برای چیدمان میز خواهیم پرداخت.

                                                                 

تخته سرو برای غذای اصلی

اولین کاربرد تخته سرو چوبی، برای سرو کردن غذای اصلی است. شما میتوانید انواع غذاهای مختلف مثل گوشت کبابی، مرغ و سبزیجات، غذاهای سنتی مثل چلو کباب و… را روی تخته سروبرای رستوران یا مهمان هایتان سرو کنید.

شاید شما هم فکر کنید که این تخته ها فقط برای غذا های فانتزی یا فست فودی استفاده میشود، اما امروزه اکثر رستوران های سنتی هم از تخته سرو برای سرو کردن غذایشان استفاده میکنند.

یکی از دلایل محبوبیت تخته سرو، سنگین بودن آن است. این خصوصیت باعث میشود تخته سرو به خوبی روی میز ثابت باشد و هنگام خوردن غذا به خصوص روی میز های شیشه ای سر نخورد.

تخته سرو چوبی برای سرو انواع سس

تخته های سرو گردان امروزه برای سرو انواع سس استفاده می شوند. این تخته ها در قسمت زیرین خود چرخ ها و غلطک های کوچکی دارند که میتوان به همان وسیله آن را روی میز چرخاند. شما میتوانید سس های مختلف را در کاسه های چوبی ریخته و روی تخته سرو قرار دهید.

این ایده چیدمان بسیار برای میز ناهار خوری و مهمانی های خانوادگی و دوستانه شیک و زیبا است.

تخته سرو برای انواع فینگر فود

امروزه فینگر فود ها پایه اصلی مهمانی ها و تولد ها هستند. به همان اندازه که فینگر فود ها محبوب و معروف هستند پیدا کردن ظرف مناسب برای قرار دادن فینگر فود ها در آن کار سختی است.

تخته سرو چوبی به عنوان یکی از بهترین ظروف سرو برای فینگر فود ها شناخته می شوند. شما میتوانید با توجه به چیدمان اصلی میز، متریال و سلیقه نوع و شکل تخته سرو را انتخاب کنید.

به طور مثال توصیه میکنیم در میزی که تمامی اشکال ظروف دایره و بیضی هستند، تخته را هم به شکل هندسی نزدیک به بقیه ظروف انتخاب کنید.

 تخته سرو مستطیلی
  تخته سرو مستطیلی

                                              

تخته سرو چوبی پیتزا

این تخته ها پر کاربرد ترین ظروف چوبی برای پیتزا است. سرو کردن پیتزا معمولا یکی از چالش بر انگیز ترین کار های رستوران ها بوده است. امروزه اما به راحتی پیتزا های مستطیلی یا گرد را میتوان در تخته سرو ها سرو کرد.

همچنین میتوانند بعد از گذاشتن پیتزا روی تخته سرو چوبی آن را با غلطک پیتزا برش دهند.

تخته سرو برای شیرینی جات

یکی دیگر از مدل های تخته سرو، تخته سرو چوبی پایه دار است. این تخته سرو ها که به وسیله پایه های آهنی روی میز قرار می گیرند، میتواند محلی مناسبی برای قرار دادن انواع شیرینی جات و دسر باشد.

روی هر میز یا عسلی می توان یکی از این تخته سرو ها قرار داد و انواع شیرینی را روی آن برای مهمان ها گذاشت.

تخته سرو طرح دار
تخته سرو طرح دار

                                   

نحوه نگهداری تخته سرو چوبی

با رعایت یکسری نکات خاص میتوانید طول عمر تخته سرو چوبی را افزایش دهید. تخته های سرو معمولا دچار ناملایمات زیادی میشوند. این ناملایمات شامل کشیده شدن چنگال و چاقو، غذا های جامد یا مایع، اختلاف دمای زیاد و غوطه ور شدن در آب سینک برای شستشو می باشد. از همین رو ممکن است زود دچار ترک یا شکستگی شود.

به صورت مرتب با روغن تخته آن را فرچه کنید: به دلایل مختلفی تخته در معرض خشکی و شکنندگی قرار دارد. از همین رو بهتر است مرتب با فرچه و روغن چوب به تخته سرو رسیدگی کنید.

تخته سرو چوبی را با دست بشویید: به هیچ عنوان توصیه نمیشود که تخته سرو را داخل ماشین ظرفشویی یا غوطه ور در سینک قرار دهید. سعی کنید بعد از مصرف به وسیله آب ولرم و اسفنج بشویید و خشک کنید.

قبل از جمع آوری اجازه دهید خوب خشک شود: چوب آب و مواد اضافی را در خود جذب میکند. از همین رو بهتر است آن را به صورت عمودی روی حوله قرار دهید که آب اضافی آن خوب خارج شود و کاملا خشک شود.

از تخته سرو به عنوان تخته گوشت استفاده نکنید: انسجامی که چوب های تخته گوشت دارند اصلا به اندازه تخته نیست. انسجام و استحکام تخته گوشت بیشتر است و در مقابل خط و خش بسیار مقاوم تر است. از همین بابت اصلا از تخته سروبرای آماده سازی و تکه تکه کردن مواد غذایی استفاده نکنید.

پست قبلی

 ترفندهایی که در تمیز کردن تخته گوشت چوبی نمی دانستید!

پست بعدی

انواع قاشق و کفگیر چوبی و کاربرد هریک از آن‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید