ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم؟

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم

تمیز کردن خانه و شروع عملیات تمیزکاری امری کاملاً سلیقه‌ ای می باشد و افراد می توانند از هر بخش از منزل که مطابق میلشان است این پروسه را آغاز کنند. متاسفانه برخی از افراد بخصوص خانم ها به محض شروع فرایند تمیزکاری و نظافت منزل دچار سردرگمی و آشفتگی می شوند. به همین دلیل ما در این مقاله ترتیب و مراحل نظافت منزل را برای استفاده این افراد ذکر خواهیم کرد تا با پیروی از این برنامه از چنین وضعیتی رهایی یابند.

شروع تمیز کردن خانه از آشپزخانه

بهتر است نظافت و تمیز کردن خانه را از آشپزخانه شروع کرد. زیرا آشپزخانه مهم‌ ترین بخش خانه بوده و بیشتر از هر بخش دیگر نیاز به صرف وقت برای تمیز کاری دارد. در واقع با تمیز کردن آشپزخانه بخش عمده ای از فرایند تمیزکاری منزل پایان خواهد یافت. برای انجام این کار لازم است ابتدا داخل کابینت ها و قفسه ها را تمیز کرد. سپس درون یخچال را پاکسازی و تمیز نمود. سپس به سراغ هود، پنجره، فر و ماکروفر و توستر رفت. در نهایت نیز دیوار ها و کف آشپزخانه را تمیز کرد. البته در آخرین اقدام باید به سراغ سینک رفت و آن را به بهترین شوینده ها کاملا تمیز و براق کرد.

تمیز کردن اتاق‌ خواب ها

در دومین مرحله از نظافت و تمیز کردن خانه باید اتاق خواب ها را نظافت کرد. برای این کار لازم است ابتدا ملحفه، پرده، روتختی و پتوها را جمع اوری کرده و نسبت به شستن آن ها اقدام کرد. در مرحله بعدی باید کمد دیواری ها را خالی کرده و درون آن ها را تمیز نمود. سپس وسایل را با نظم بهتری مجددا در درون آنها قرار داد.

سپس تمام وسایل اضافی و غیر قابل استفاده که از کمد ها بیرون کشیده شده اند را دور ریخت. در مرحله بعدی باید فرش و یا موکت اتاق را شسته و کف اتاق ها را به خوبی تمیز کرد. بعد از تمیز کردن پنجره ها باید اقدام به نصب مجدد پرده ها و روتختی ها کرده و فرش را بعد از خشک شدن کامل پهن کرد. در نهایت نیز با یک گرد گیری و کشیدن جاروبرقی کار تمیز کردن اتاق ها را به پایان برد.

ادامه فرایند تمیز کردن خانه با نظافت سالن پذیرایی

فرایند تمیز کردن خانه

در این مرحله از تمیز کردن خانه باید پرده های سالن پذیرایی را جمع کرده و آنها را شست. سپس نسبت به شستن و یا دستمال کشیدن فرش ها اقدام کرد. در مرحله بعدی بهتر است مبل ها را به خوبی برق انداخت و گردگیری پنجره ها، تابلوها و دیگر وسایل موجود در پذیرایی را انجام داد. در مرحله بعدی و پس از از تمیز شدن تمام بخش های پذیرایی باید کف آن را نیز نظافت کرده و در پایان نیز تمام وسایل را در محل تعیین شده برای آنها قرار داد.

شستشو و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی

بعد از انجام مراحل بالا و در ادامه پروسه تمیز کردن خانه بهترین کار آن است که سرویس‌ بهداشتی را به صورت اساسی تمیز کرد. سرویس بهداشتی از جمله نقاط حساس در منزل می باشد که باید آن را به بهترین شکل ممکن نظافت کرد. برای تمیز کاری سرویس‌ بهداشتی باید ابتدا تمام وسایل قابل جابه جا شدن را از این محیط خارج کرد. سپس به کمک شوینده های مناسب و آب گرم کلیه بخش های آن را از جمله دیوار، درب، پنجره یا هواکش، وان و کاسه توالت را برق انداخت. بعد از اتمام کار تمام وسایل خارج شده از این محل را دوباره به جای اولیه خود بازگرداننده و با قرار دادن وسایل و ابزارهای خوشبو کننده به کار تمیز کردن این بخش از خانه پایان داد.

تمیز کردن خانه با نظافت بالکن، ورودی، حیاط و پارکینگ

نظافت بالکن یا تراس، ورودی منزل و پارکینگ و حیاط از جمله مراحل پایانی تمیز کردن خانه می باشد. بعد از این که کار نظافت بخش های داخلی منزل به پایان رسید بهتر است ابتدا تراس یا بالکن را به خوبی تمیز کرد و وسایل اضافه جمع شده در آن را دور انداخت. سپس به سراغ بخش ورودی منزل رفته و آن را به صورت اساسی گردگیری و تمیز کرد. در پایان نیز باید آخرین نقطه خانه که حیاط یا پارکینگ است را تمیز کرد.

جمع بندی

برای تمیز کردن خانه باید از پیش برنامه ریزی کرد. زیرا با یک برنامه ریزی کاربردی می توان در کمترین زمان ممکن به صورت کاملا اصولی بخش های مختلف خانه را تمیز کرد. به این ترتیب علاوه بر پیشگیری از خستگی بیش از اندازه، در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهد شد.

پست قبلی

نکاتی برای ترکیب ظروف آشپزخانه با سبک دکوراسیون شما

پست بعدی

خرید جاادویه با جنس و مواد باکیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید