ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

بانکه شیشه ای یا بانکه های پلاستیکی ؟ کدام بهترند؟

بانکه شیشه ای بهتر است یا بانکه پلاستیکی

امروزه برای سر و سامان دادن به مواد غذایی داخل آشپزخانه و مرتب کردن فضای روی کابینت ها، از بانکه ها استفاده میشود. شاید شما هم بخاطر داشته باشید که از شیشه های سس و کشک و… برای نگهداری حبوبات و سبزی خشک استفاده میشد. این ظروف نگهدارنده علاوه بر نامرتب کردن فضاها بسیار ناهماهنگ و در اندازه های مختلف بودند. امروز اما با ورود انواع بانکهه ها مثل بانکه شیشه ای،پلاستیکی و … به بازار لوازم آشپزخانه، دیگر خبری از شیشه های ناهماهنگ سس نیست.

کاربرد بانکه با توجه به متریال ساخت آن و نیاز هر کس میتواند متفاوت باشد. در واقع بانکه ها ظروف نگهدارنده ای هستند که درب محکمی دارن و میتوان مواد غذایی، لوازم آرایشی، انواع دکوریجات و تنقلات را در آن ها نگهداری کرد.

                                                                   

همانطور که گفتیم کاربرد بانکه ها فقط درون آشپزخانه نیست، میتوان از بانکه ها با متریال های مختلف بر روی جلو مبلی به عنوان دکور شمع، روی میز آرایش و دستشویی برای نگهداری پنبه و لوازم آرایشی نیز استفاده کرد.

بانکه ها امروزه با متریال های گوناگونی مثل سرامیکی، چوبی، شیشه ای، فلزی، پلاستیکی و… تولید و به بازار عرضه میشوند. اما برای محبوب ترین آن ها میتوان به بانکه شیشه ای یا بانکه های پلاستیکی اشاره کرد. در ادامه این متن به تفاوت میان این دو خواهیم پرداخت و بررسی خواهیم کرد که هنگام خرید کدام را انتخاب کنیم، بانکه شیشه ای یا بانکه های پلاستیکی؟

بانکه شیشه ای و کاربرد آن

بانکه شیشه ای همانطور که از اسمش پیداست، از جنس شیشه ساخته شده است. به صورت کلی بانکه ها از دو قسمت بدنه و درب تشکیل میشوند. بانکه شیشه ای با انواع درب های شیشه ای، فلزی، چوبی (بامبو) و… موجود هستند.

    بانکه شیشه ای

                                   بانکه شیشه ای

بانکه شیشه ای در واقع یکی از پرطرفدار ترین و پرکاربردترین بانکه ها در میان تمام متریال های موجود برای استفاده در آشپزخانه است. این ظروف نگهداره به دلیل نمایان بودن محتویات داخل آن ها بسیار در آشپزخانه ها محبوب هستند. شما میتوانید از بانکه شیشه ای برای نگهداری حبوبات، ترشیجات، انواع مربا، عسل، سبزی های خشک و… در آشپزخانه استفاده کنید. به دلیل اینکه داخل بانکه شیشه ای معلوم است کار با آن در هنگام آشپزی به شدت آسان است. شما به راحتی می توانید مواد اولیه لازم را هنگام نیاز پیدا کنید.

برای بانکه شیشه ای اما درب آن مهمترین اجزای تشکیل دهنده است. از آنجایی که از بانکه شیشه ای بیشتر برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی استفاده میشود، درب آن باید محکم و غیر قابل نفوذ باشد.

اگرچه که باید به این نکته توجه کنیم که بانکه شیشه ای یا بانکه های پلاستیکی هردو باید دارای دربی با استحکام بالا باشند تا از ورود حشرات و نفوذ هوا به داخل آن جلوگیری شود.

بانکه های پلاستیکی و کاربرد آن ها

بانکه های پلاستیکی بعد از بانکه شیشه ای به دلیل تنوع در طرح و اندازه بسیار محبوب هستند. این بانکه ها در انواع مختلفی با درب های پیچی، فشاری و رنگ ها و طرح های فانتزی موجود هستند.

از بانکه های پلاستیکی علاوه بر آشپزخانه میتوان برای نگهداری لوازم آرایشی، بهداشتی و همچنین اسباب و اساس پیکنیک هم استفاده کرد.

یکی از مزیت های بانکه های پلاستیکی، وزن کم و نشکن بودن آن هاست. البته به این نکته هم باید توجه کرد که به دلیل ارزان بودن پلاستیک نسبت به شیشه قیمت پایین تری نیز دارند و برای دم دستی مناسب تر هستند.

تنوع رنگ و طرح در انواع بانکه ها باعث شده جزو محبوب ترین ظروف نگهدارنده باشند و به راحتی بتوان آنها را با هر مدل دکوراسیونی ست کرد.

  بانکه های پلاستیکی

                                                    بانکه های پلاستیکی

بانکه شیشه ای یا بانکه های پلاستیکی؟

حال که با کاربرد و ساختار این دو مدل بانکه آشنا شدیم، بررسی کنیم که بالاخره هنگام خرید کدام را انتخاب کنیم؟

همانطور که قبل تر گفتیم، به دلیل تنوع بالای این دو کالا ممکن است شما هنگام خریدن بانکه کمی سردرگم شوید. در ادامه به دو فاکتور مهم در هنگام انتخاب نوع بانکه اشاره خواهیم کرد که میتواند انتخاب را تا حد زیادی برای شما آسان کند.

فاکتور اول: همیشه چیزی که میخواهید در بانکه نگهداری کنید را اولویت قرار دهید. اگر قصد نگهداری مواد غذایی را دارید، بانکه ای را انتخاب کنید که درب محکمی داشته باشد تا از فاسد شدن و ورود حشرات به آن جلوگیری شود بانکه ها در طرح ها و ابعاد مختلف تولید میشوند و برای نگهداری مواد غذایی مناسب هستند. البته که باید به این نکته توجه کنیم که بانکه های پلاستیکی معمولا بوی مواد غذایی را به خود جذب میکنن و باید مطمئن باشیم که از مواد بازیافتی تشکیل نشده باشند.

فاکتور دوم: سایز و دهانه بانکه یکی از مهمترین نکاتی است که در هنگام خرید بانکه شیشه ای یا بانکه های پلاستیکی باید به آن توجه کنید. سایز باید متناسب با نیاز تان باشد.

در کلام آخر باید بگوییم که اگر به دنبال جنسی با کیفیت و با طول عمر بالا هستید، بانکه شیشه ای یا بانکه های پلاستیکی هر دو می توانند انتخاب مناسبی باشد.

پست قبلی

ادویه هندی چیست؟(+کاربرد ها و موارد مصرف)

پست بعدی

فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه در چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید