ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

انواع قاشق و کفگیر چوبی و کاربرد هریک از آن‌ها

انواع قاشق و کفگیر چوبی

انواع قاشق و کفگیر چوبی در بازار وجود دارند، که هرکدام کاربرد خاص خودشان را دارند. قاشق های چوبی به دلیل انتقال کند گرما، گزینه بسیار مناسبی برای پخت و پز هستند. در این متن به معرفی انواع قاشق و کفگیر چوبی و کاربرد هریک از آنها خواهیم پرداخت. همچنین یک سری نکات درباره نحوه انتخاب قاشق چوبی به شما ارائه خواهیم داد.

قاشق سوپخوری چوبی

قاشق سوپخوری از انواع قاشق و کفگیر چوبی با دهانه ی بزرگ و دسته ی بلند است. گودی قاشق باعث میشود که به راحتی سوپ و مایعات را توسط آن سرو کنید. همچنین دسته ی بلندش دست شما را از گرما و بخار سوپ داغ دور نگه میدارد و از سوختن ناگهانی دست شما جلوگیری میکند.

قاشق سوپخوری چوبی معمولا برای کاسه هایی با ابعاد بزرگ استفاده میشود. از همین رو سرو غذا ها را آسان تر و اندازه سرو را یکسان میکند.

                                 

قاشق چوبی صحرایی

این قاشق های معروف و محبوب معمولا از چوب های تیره و سخت مثل آبنوس یا گل سرخ تیره ساخته میشوند. قاشق های صحرایی معمولا از دسته ی بلند و باریک و دهانه ای صاف ساخته میشوند.

دهانه این قاشق ها معمولا باریک و صاف است و برای ریختن مواد جامد و سرخ کردن سبزیجات ایده آل است.

قاشق سالاد چوبی

قاشق های سالاد از انواع قاشق و کفگیر چوبی پرطرفدار در سرو انواع سالاد ها بر سر میز های شام هستند. از نظر ظاهری قاشق سالاد چوبی تقریبا شبیه قاشق صحرایی میباشد با این تفاوت که دهانه بزرگتر و دسته ی کوتاه تری دارد.

این ویژگی به شما این امکان را میدهد که سالاد و میوه ها را به راحتی به داخل بشقاب انتقال دهید. قاشق سالاد چوبی معمولا مانند ظروف سرو چوبی دیگر، از چوب های نرم تری مثل افرا و توس ساخته میشوند.

قاشق چوبی پخت و پز

از انواع کفگیر و قاشق های مختلفی امروزه در بازار برای پخت و پز استفاده می شوند که علاوه بر ظاهر زیبایی که حس چوب به آشپزخانه می دهد، طول عمر بالایی هم دارند. قاشق چوبی پخت پز یکی از بزرگترین انواع قاشق و کفگیر چوبی است. این قاشق دارای دهانه ای بزرگ و دسته ای بلند است که کار را هنگام استفاده از دیگ های بزرگ و داغ راحت میکند.

این قاشق ها برای هم زدن سوپ یا سس ها و رب ها گزینه مناسبی هستند. همچنین برای سرو قسمت های بزرگ غذا میتوانند به کار بیایند.

قاشق های پخت و پز بزرگ معمولا از چوب های بسیار سخت و سفت مثل چوب بلوط یا گیلاس ساخته میشوند.

   قاشق چوبی
    قاشق چوبی

                                                          

قاشق چوبی ریزوتو

قاشق چوبی ریزوتو از انواع قاشق و کفگیر چوبی است که به طور خاص برای سرو ریزوتو ساخته شده است. ریزوتو یک نوع برنج مخصوص ایتالیایی است که در دیگ پخته میشود و معمولا محتویات دیگری مثل سبزیجات، پنیر و گوشت همراه آن است.

قاشق چوبی ریزوتو دارای دسته ای کلفت و بلند است که به شما این امکان را میدهد که در هنگام پخت بتوانید تا انتهای ظرف را هم بزنید. همچنین دهانه ای نسبتا عمیق دارد که باعث میشود کشیدن برنج راحت تر شود.

در نهایت باید بگوییم که از قاشق ریزوتو میتوانید برای سرو انواع برنج ها، سوپ های غلیظ و پاستا نیز استفاده کنید.

کفگیر چوبی

کفگیر های چوبی از انواع قاشق و کفگیر چوبی هستند که دارای سوراخ هایی در دهانه کفگیر هستند. این سوراخ ها باعث خروج مایعات از دهانه و باقی ماندن مواد جامد غذا در قاشق میشوند.

کفگیر چوبی معمولا برای خارج کردن سبزیجات پخته شده از آب جوش یا گرفتن روغن اضافی از مواد غذایی سرخ شده استفاده میشود.

 کفگیر چوبی
کفگیر چوبی

                              

اسپورک

شاید شما هم نام اسپرک را به عنوان یکی از انواع قاشق و کفگیر چوبی شنیده باشید. این ابزار جدید همان قاشق پخت و پز چوبی است که دارای 2 یا 4 دندانه چنگال مانند در دهانه خود است.

این ابزار چوبی برای سرو سالاد، بستنی و هر آنچه که به دو ابزار قاشق و چنگال همزمان نیاز دارد، مناسب است.

نحوه نگهداری انواع قاشق و کفگیر چوبی

شاید شما هم این را زیاد شنیده باشید که انواع قاشق و کفگیر چوبی باکتری ها را در خود نگه میدارند. از همین جهت برای پخت پز بهداشتی نیستند. باید بگوییم که تا حدی درست است. چوب به دلیل خاصیت نفوذ پذیری رطوبت و مواد غذایی محل مناسبی برای رشد باکتری هاست. از همین رو در ادامه به توضیح نحوه نگهداری و ضد عفونی کردن آن ها خواهیم پرداخت.

اگر شما هم تصمیم گرفتید که یک قاشق چوبی تهیه کنید، باید بگوییم که بهترین روش شستشو به وسیله آب ولرم با اسفنج و مایع است. همچنین بعد از شستشو اجازه دهید به خوبی خشک شود. میتوانید از اسپری سرکه و جوهر نمک برای ضدعفونی کردن قاشق چوبی آشپزخانه تان استفاده کنید.

پست قبلی

معرفی 5 مدل تخته سرو چوبی + ایده چیدمان

پست بعدی

بهترین روش تمیز کردن کفگیر و ملاقه چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید