ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

انواع جا ادویه ای و هر چیزی که باید قبل از خرید آن‌ها بدانیم!

انواع جا ادویه ای و هر چیزی که باید قبل از خرید آن‌ها بدانیم!

هر آشپزخانه ای به جا ادویه ای نیاز دارد. انواع جا ادویه ای در بازار وجود دارند که کمک میکنند آشپزخانه شما مرتب و منظم باشد. این جا ادویه ای ها به شما این امکان را میدهند که ادویه های پر مصرف خود را در نزدیکی محل آشپزی در اختیار داشته باشید و به آسانی هنگام نیاز به آنها دسترسی داشته باشید.

با وجود انواع جا ادویه ای های موجود در فروشگاه های لوازم آشپزخانه، پیدا کردن جا ادویه ای مناسب دکوراسیون منزلتان کار سختی نیست. اگرچه که برای آسان شدن این انتخاب ما اینجا هستیم تا شما را با انواع جا ادویه ای موجود در بازار و هر آنچه که قبل از خرید آنها باید بدانید آشنا کنیم.

چگونه بهترین جا ادویه را برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم؟

شما برای انتخاب بهترین گزینه در میان انواع جا ادویه ای موجود نیاز دارید که به نکاتی توجه کنید. در ادامه به برخی از مهمترین نکات قبل از خرید جا ادویه ای اشاره خواهیم کرد:

  • این جا ادویه ای روی کانتر قرار خواهد گرفت یا داخل کابینت؟
  • چند مدل ادویه قرار است در این جا ادویه ای نگهداری شود؟
  • در نظر گرفتن دکوراسیون آشپزخانه: قطعا شما نمی خواهید جا ادویه ای چوبی را در آشپزخانه ای با دکوراسیون سیلور و استیل استفاده کنید.
  • چند وقت یک بار میخواهید از این جا ادویه ای استفاده کنید؟

انواع جا ادویه ای

در ادامه به چند نوع اصلی از جا ادویه ای ها اشاره خواهیم کرد:

  1. آویز های دیواری یا پشت دری
  2. جا ادویه ای های چرخان که روی کانتر قرار میگیرند
  3. جا ادویه ای هایی که داخل کشو های کابینت قرار می گیرند
  4. جا ادویه های مگنتی برای روی درب یخچال
  5. جا ادویه ای هایی که به صورت کشویی در کابیت سوپر مارکتی قرار میگیرند
جا ادویه ای کشویی
جا ادویه ای کشویی

             

جا ادویه ای های کابینتی

انواع جا ادویه ای های داخل کابینتی، یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در آشپزخانه های کوچک هستند. این جا ادویه ای های داخل کابینتی خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند مثل:

جا ادویه های کشویی: این جا ادویه ای ها برای قرار دادن بانکه هایی است که با ادویه ها مورد نظر شما پر شده اند. انواع جا ادویه ای کشویی برای سایز های مختلف کابینت ها موجود هستند. از مزایای این سیستم می توان به حفظ بیشتر فضای درون کابینت ها اشاره کرد. همچنین به عنوان معایب آن میتوان به همراه نداشتن بانکه ها در هنگام خرید و سخت بودن نصب آنها درون کابینت اشاره کرد.

جا ادویه های طبقاتی: ناخودآگاه در حین آشپزی تعداد ادویه ها می تواند افزایش پیدا کند. این جا ادویه ای های طبقاتی به شما این امکان را میدهد که بسته به سایز کابینت خود تا 36 مدل ادویه را در بانکه هایی با سایز های مختلف در آن نگهداری کنید.

جا ادویه ای هایی داخل کشو

همانند مدل قبلی انواع جا ادویه ای های مناسب برای کشو های کابینت هم در مدل های متنوعی به بازار عرضه میشوند.

                                  

جا ادویه ای آویزی
جا ادویه ای آویزی

جا ادویه ای طبقاتی برای داخل کشو: این مدل از جا ادویه ای دارای فضای مناسب برای قرار دادن شیشه های ادویه ها بالا سر همدیگر در داخل کشو ها هستند. این ترفند به شما این امکان را میدهد که به هم ریختگی شیشه های ادویه ای را روی کانتر یا کابینت نداشته باشید. انواع جا ادویه ای کشویی استاندارد با همه کشو های کابینت ها ساخته میشوند. از مزایای این جا ادویه ای میتوان به آسان بودن جابجایی و نصب اشاره کرد.

جا ادویه های آویزی و مگنتی

آویز های پشت دری یکی دیگر از انواع جا ادویه ای پر طرفدار برای فضاهای کوچک هستند. این آویز ها در سایز های استاندارد برای آویزان کردن داخل درب کابینت ساخته می شوند که به شما این امکان را خواهد داد که ادویه های پرمصرف خود را در نزدیکی محل آشپزی خود و دور از دید داشته باشید. همچنین آویز ها را میتوان توسط پیچ به دیوار نصب کرد. آویز های دیواری یا پشت دربی در تعداد ردیف های مختلف با توجه به نیاز و تعداد ادویه های شما در بازار موجود میباشند.

جا ادویه ای مگنتی: یکی از جدیدترین مدل های جا ادویه ای موجود برای دکوراسیون آشپزخانه جا ادویه ای های مگنتی هستند. ادویه ذاتا مواد اولیه سبکی است و به راحتی می توان توسط آهنربا آن را روی درب یخچال نصب کرد.

جا ادویه ای های رومیزی

انواع جا ادویه ای رومیزی یکی از کلاسیک ترین و پرطرفدار ترین ظروف نگهدارنده برای نگهداری ادویه هاست. مزایای این نوع جا ادویه ای این است که در دسترس است و هنگام آشپزی به راحتی میتوان از ادویه مورد نیاز استفاده کرد. همچنین این جا ادویه ای های رومیزی در انواع متریال مثل: شیشه، استیل، چوب بامبو و سرامیکی تولید می شوند که این امکان را به شما میدهند که با تمامی دکوراسیون های آشپزخانه آن ها را ست کنید.

پست قبلی

5 ایده خلاقانه برای چیدمان جا ادویه‌ای در آشپزخانه

پست بعدی

نکات مهم در استفاده و نگهداری ادویه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید