ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

3 ایده جذاب برای استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بانکه ای در گوشه کابینت خانه خالی باشد و هر روز به این فکر کنید که چطور میتوانید آن را در دکور منزل به کار بگیرید. استفاده بانکه در دکوراسیون منزل امروزه امری خلاقانه و حتی در آمد زا است. شما میتوانید با استفاده از بانکه های شیشه ای یا پلاستیکی و فلزی ایده های جذابی را اجرا و در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

در ادامه به تعدادی از ایده های خلاقانه برای استفاده دوباره از بانکه و همچنین 3 تا از بهترین ایده ها برای استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

ایده اول استفاده از بانکه در دکوراسیون

بانکه ها به دلیل داشتن تنوع زیاد در متریال و اندازه بهترین گزینه برای استفاده به عنوان گلدان هستند. بانکه های شیشه ای معمولا در ابعاد و اندازه های بسیار زیادی تولید می شوند که با اضافه کردن مقداری آب و چند عدد گل، می توان از آن گلدانی بسیار زیبا برای روی میز عسلی یا ناهارخوری خلق کرد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از بانکه در دکوراسیون به عنوان گلدان، نمایان بودن محتویات بانکه های شیشه ای است. شما میتوانید با استفاده از سنگ های رنگی انتهای بانکه را تزیین کنید، سپس مقداری آب بریزید و چند قلمه از گل پتوس را داخل بانکه قرار دهید. به این صورت هم از زیبایی ریشه های گل لذت میبرین هم یک گلدان شفاف دارید که با انعکاس نور به داخل منزل باعث زیبایی دوچندان دکوراسیون منزلتان می شود.

تنها بانکه های شیشه ای نیستند که میتوان از آنها در دکوراسیون و به عنوان گلدان استفاده کرد. بانکه های فلزی هم گزینه مناسبی برای استفاده از بانکه در دکوراسیون هستند. بانکه های فلزی به دلیل حفظ رطوبت در خود بهترین گزینه برای گلدان هایی هستند که نیاز به خاک دارند. شما میتوانید هر نوع گل خانگی مثل کاکتوس، گل یشم، انواع هاورتیا و دیگر گیاهان کوچک آپارتمانی را به راحتی در یک بانکه فلزی بکارید.

بانکه های فلزی معمولا در رنگ ها و طرح های بسیار متنوع و شادی تولید میشوند که استفاده از بانکه در دکوراسیون را به تجربه بسیار لذت بخشی تبدیل میکنند.

با انتخاب سایز های مختلف از بانکه فلزی میتوانید از درب های آنها به عنوان زیر گلدانی استفاده کنید.

  استفاده از بانکه شیشه ای به عنوان جاشمعی

                                                   استفاده از بانکه شیشه ای به عنوان جاشمعی

ایده دوم استفاده از بانکه در دکوراسیون

ایده استفاده از بانکه در دکوراسیون به عنوان جاشمعی و چراغ خواب، یکی از قدیمی ترین ترفند های طراحی دکوراسیون است. امروزه با افزایش خلاقیت طراحان ایده های بی نظیری برای استفاده از بانکه در دکوراسیون به عنوان جاشمعی ارائه میدهند.

بانکه های شیشه ای میتوانند پر طرفدار ترین نوع بانکه برای تبدیل به جاشمعی باشند. شما میتوانید از شمع های استوانه ای، وارمر ها یا حتی خود پارافین برای تبدیل بانکه به یک شمع زیبا استفاده کنید.

یکی از زیبا ترین ایده ها کنار هم گذاشتن 3 بانکه شیشه ای با ابعاد گوناگون، اضافه کردن آب، گلبرگ یا سنگ های رنگی و در نهایت قرار دادن یک وارمر روی سطح آب است. این کار باعث درخشان شدن شیشه توسط نور وارمر میشود. این تکنیک بهترین گزینه برای تزیین میز شام، قرار های دونفره و حتی تزیین میز توالت است.

همچنین اگر مخاطب ساختن شمع هستید و دنبال یک بستر مناسب میگردید، بانکه های شیشه ای بهترین گزینه برای ساخت شمع های خوشبو و زیبا هستند. میتوانید دور دهانه بانکه را با روبان یا نخ های کنفی تزیین کنید.

ایده استفاده از بانکه در چیدمان به عنوان شمع یا جاشمعی، میتواند یک هدیه دست ساز به یاد ماندنی برای عزیزانتان هم باشد.

  استفاده از بانکه به عنوان جامایعی

                             استفاده از بانکه به عنوان جامایعی

ایده سوم استفاده از بانکه در دکوراسیون

یکی از کاربردی ترین ایده ها برای استفاده از بانکه در چیدمان سرویس بهداشتی یا لوازم آرایشی است. شما میتوانید با استفاده از یک بانکه پلاستیکی و یک پمپ، یک جا مایعی یا جای لوسیون و کرم سفری خوب بسازید.

با سوراخ کردن درب بانکه و جایگذاری یک پمپ فشاری میتوانید یک جا مایعی عالی و کاربردی بسازید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید به سفر بروید ولی به دلیل بزرگ بودن کرم های آرایشی، شامپو، یا لوسیون های بدن دچار مشکل شوید. با اجرای این ایده خلاقانه میتوانید به راحتی با استفاده از بانکه یک پمپ آرایشی همراه داشته باشید.

استفاده از بانکه به عنوان عنصر تزئینی

همانطور که گفتیم استفاده از بانکه در دکوراسیون یکی از محبوب ترین ایده ها برای طراحان دکوراسیون است. تنوع سایز و متریال بانکه ها باعث شده که به گزینه محبوبی برای ترکیب در دکور منزل باشند. در بالا به بهترین ایده های استفاده از بانکه در دکوراسیون اشاره کردیم، در ادامه هم به صورت موردی به برخی از ایده های جذاب دیگر اشاره میکنیم.

  • استفاده از بانکه به عنوان جامدادی یا جای خودکار روی میز.
  • استفاده از بانکه برای پخت کاپ کیک یا اوتمیل
  • استفاده از بانکه به عنوان قلک
  • استفاده از بانکه برای ساخت تراریوم جنگلی
پست قبلی

فرق پاسماوری، جا ادویه‌ای و بانکه در چیست؟

پست بعدی

راهنمای خرید بانکه و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید