ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

از بین بردن خش روی استیل

از بین بردن خش روی استیل

از بین بردن خش روی استیل موضوع مهمی است که بسیاری از افراد بخصوص خانم های خانه دار به دنبال یادگیری روش های انجام آن هستند.

روش های از بین بردن خش روی استیل

بردن خش روی استیل

پیش از ذکر مطالب مرتبط با موضوع لازم است یادآور شویم که امروزه استفاده از استیل رواج زیادی داشته و از آن برای تولید بسیاری از لوازم بخصوص وسایل آشپزخانه استفاده می شود. گاهی بنا به دلایلی وسایل استیل دچار خط و خش شده و افراد در صدد رفع آن بر می آیند. در این مطلب چندین راهکار مناسب برای رفع این مشکل را ارائه خواهیم داد.

تشخیص نوع آسیب دیدگی برای بردن خش روی استیل

برای انتخاب و بکارگیری راهکار مناسب جهت بردن خش روی استیل لازم است نوع خراش ایجاد شده را شناسایی کرد. معمولا خراش ها و خطوط ایجاد شده بر روی سطوح استیل از دو نوع سطحی و عمیق هستند. لازم به ذکر است که هر نوع خراش راهکار مختص به خود را داشته و با استفاده از مواد و ابزاری خاص برطرف می شوند.

از بین بردن خش سطحی روی استیل

برای از بین بردن خش روی استیل از نوع سطحی می توان از روغن جلا استفاده کرد. این محصول را می توان از فروشگاه های مختلف اعم از فروشگاه های لوازم یدکی یا فروشگاه های عرضه کننده انواع رنگ صنعتی تهیه کرد. به دلیل سطحی بودن خراش ها می توان آن را با جلاسنج به راحتی از بین برد. تنها کاری که لازم است انجام داد، تمیز کردن سطح و سپس مالیدن روغن به آن است. البته بهتر است این کار را در چندین مرحله انجام داد تا لایه ای نسبتا ضخیم روی خراش را بپوشاند.

از بین بردن خش عمیق روی استیل

برای از بین بردن خش روی استیل از نوع عمیق بهترین راهکار استفاده از سمباده نرم و خیس شده است. برای این کار لازم است ابتدا سطح استیل را تمیز کرده و سپس جهت خراش را مشخص کرد. در مرحله بعدی باید سمباده را اندکی مرطوب کرده و دندانه های ان را مطابق با جهت خراش بر روی سطح مورد نظر قرار داد. سپس به آرامی اقدام به سمباده زنی خش و هم سطح کردن آن با سایر بخش های سالم کرد. لازم به ذکر است که سمباده را باید در یک جهت حرکت داد و از کشیدن آن به عقب و جلو خودداری کرد.

نکته مهم درباره نحوه از بین بردن خش روی استیل

باید توجه داشت که استفاده از سمباده برای از بین بردن خش روی استیل تنها برای سطوح استیل ساده و بدون پوشش کاربرد دارد. بنابراین بهتر است از استفاده آن برای سمباده کشی سطوح استیل رنگ شده پرهیز کرد.

براق انداختن برای از بین بردن خش روی استیل

شاید کمی غیر معمول به نظر بیاید اما برق انداختن می تواند یک راهکار عالی برای بردن خش روی استیل باشد. اجرا کردن این روش به این صورت است که بعد از سمباده کشی خراش و صاف کردن سطح، باید اقدام به تمیز کردن آن به وسیله پارچه های فیبری کرد. این عمل باعث از بین رفتن باقیمانده سمباده و دیگر ذرات از روی سطح می شود. سپس می توان به کمک جلادهنده های مخصوص درخشش لازم را به استیل بازگرداند. برای کسب نتیجه دلخواه می توان از چند قطره سرکه استفاده کرد و آن را بر روی سطح مورد نظر اسپری کرد. سپس به وسیله پارچه ای لطیف اقدام به خشک کردن آن نمود.

از دیگر روش های براق کردن سطح برای بردن خش روی استیل استفاده از روغن است. برای این کار می توان کمی روغن را به کمک پارچه بر روی خراش سطح استیل قرار داد و اقدام به مالیدن آن کرد و در ادامه روغن اضافه را از روی استیل پاک نمود.

موثرترین روش براق کردن سطوح برای بردن خش روی استیل

موثرترین روش براق کردن سطوح برای بردن خش روی استیل

علاوه بر موارد ذکر شده در متن بالا استفاده از مخلوط جوش شیرین، صابون کاستیلی و آب موثر ترین راهکار برای از بین بردن خش روی استیل است. در این روش باید با استفاده از صابون کاستیلی و جوش شیرین خمیری را اماده کرد. سپس خمیر را بر روی پارچه ای قرار داده و آن را بر روی سطح استیل مالید. سپس با حرکت بالا و پایین دست می توان به خوبی سطح استیل را براق کرد. براق شدن استیل با این روش باعث رفع خراش سطوح استیل می شود.

جمع بندی

مهم ترین نکته در خصوص از بین بردن خش روی استیل تشخیص نوع خراش است. زیرا هر نوع خراش عمیق و یا سطحی برای از بین رفتن مستلزم راهکاری خاص می باشد.

پست قبلی

از بین بردن جای لیوان روی میز چوبی

پست بعدی

بهترین سرویس قابلمه برای جهیزیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید