ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان

ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد!

ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد

کمی از این و کمی از آن میتواند طعم غذا را به صورت کلی تغییر دهد. با اضافه کردن مقدار کمی از ادویه جات می توانید راه درازی را پیش بروید. آشپز های حرفه ای می دانند که چه مقدار از ادویه را باید برای طعم و بوی بهتر غذا به آن اضافه کنند. این امر مستلزم سال ها تجربه و تمرین و تکرار و البته خراب کاری است. چراکه با اضافه کردن کمی بیشتر از ادویه ها ممکن است به کلی غذا غیر قابل خوردن شود.این متن مختص آشپز های تازه کار خانگی است که به تازگی مسیر خود را برای آشنایی با ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد شروع کرده اند. صد ها نوع مختلف ادویه و ترکیب های گوناگونی در فروشگاه ها موجود هستند. تحقیقات نشان داده است که به دلیل اثبات خواص درمانی ادویه ها، مصرف آنها در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است. حالا در میان این حجم از تنوع موجود، چطور باید بفهمیم ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد کدامند؟

ادویه ها دقیقا چه هستند؟

ادویه ها در واقع طعم دهنده های قوی هستند که از آسیاب شدن دانه گیاهان، ریزوم ها و هسته ها بدست می آیند. سالیان زیادیست که از ادویه ها در انواع غذا ها و فرهنگ های مختلف استفاده می شود. خود کلمه ادویه از ریشه اسپانیایی Spices به معنای کالای تجاری نشات گرفته است.

ادویه ها معمولاً به صورت خشک شده فروخته می شوند، اما فریب نخورید که فکر کنید برای همیشه ماندگار هستند. با گذشت زمان، طعم قوی آنها می تواند کاهش یابد، به خصوص اگر در معرض نور و هوا قرار گیرند. بنابراین مهم است که آنها را به درستی ذخیره کنید تا مطمئن شوید که کیفیت معطر خود را تا زمانی که ممکن است حفظ می کنند.

7 مدل از ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد

از آنجایی که ذائقه هر فردی متفاوت است، در ادامه ما لیستی شامل 7 مدل از ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد را تهیه کرده ایم که شما آن ها را در لیست خرید بعدی تان بگنجانید. ادویه هایی که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد جزو پر مصرف ترین و بهترین ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد هستند.

فلفل سیاه

به عنوان نقطه مقابل نمک که در پخت همه غذا ها استفاده از آن رایج است، فلفل سیاه قرار دارد. این ادویه خوش عطر با طعم تند و تیزش جزو یکی از مهمترین ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد است. استفاده از مقادیر کمی از این ادویه تند و تیز و خوشبو میتواند طعم فوق العاده ای به انواع غذا ها دهد.

7 مدل از ادویه هایی که باید در هر آشپزخانه ای باشد
7 مدل از ادویه هایی که باید در هر آشپزخانه ای باشد

پودر سیر

حتی اگر شما ترجیح میدهید که از سیر تازه در رسپی های روزانه تان استفاده کنید، در دسترس داشتن پودر سیر هم میتواند مفید باشد. میتوانید با اضافه کردن مقدار کمی از پودر سیر به غذا عطر و طعم ویژه ای دهید. همچنین بوی پودر سیر اذیت کننده نیست و برای کسانی که از ترس بوی زیاد سیر آن را مصرف نمی کنند گزینه مناسبی است.

آویشن

آویشن چوبی، لیمویی و معتدل است و البته جزو یکی از ادویه های مهم برای اکثر اشپزخانه ها است. این ادویه معمولا برای طعم دار کردن گوشت یا غذا های فست فودی مثل پیتزا استفاده میشود، اما ترکیب آن با سبزیجات هم فوق العاده است.

دارچین

دارچین به عنوان محبوب ترین ادویه در مصارف شیرینی پزی شناخته میشود. البته که دارچین تنها طعم دهنده نان های شیرین نیست و امروزه کمی از این ادویه خوش عطر و بو میتواند طعم غذا را به کلی تغییر دهد.  میتوانید از این ادویه در دوز های کم برای درست کردن انواع سس گوجه یا دمنوش ها هم استفاده کنید.

 ادویه های پر مصرف روزانه

                                           ادویه های پر مصرف روزانه

رزماری

رزماری خشک شده جزو یکی از ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد به خصوص در آشپزخانه های فرانسوی و مدیترانه ای است. مقدار کمی از رزماری خشک شده میتواند به سس گوجه شما حال و هوای ایتالیایی دهد. همچنین میتواند یک افزودنی تند برای غذاهای یونانی و مکزیکی باشد.

زیره

زیره طعمی خاکی و دودی دارد. بسته به ذائقه هر فرد میتواند ، شناخته شود. اضافه کردن مقدار خیلی کمی از این ادویه به گوشت کبابی یا تخم مرغ میتواند به طور ناگهانی طعم خارق العاده ای به وعده غذایی شما دهد.

پاپریکا

به عنوان آخرین مورد از ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد، می خواهیم به معرفی پاپریکا بپردازیم. در حالی که در مقایسه با سایر ادویه های فلفلی نسبتا ملایم است، پاپریکا میتواند طعمی گرم، دودی و خاکی به غذای شما دهد. باید به این نکته توجه کنیم که پاپریکا در مدل ها مختلفی موجود است که برخی تند تر یا دودی تر از بقیه هستند.

در حالی که اینها چند مدل از “ادویه هایی که هر آشپزخانه ‌ای باید داشته باشد” هستند، باید به این موضوع توجه کنید که این تازه اول راه است. از گسترش آهسته مجموعه ادویه‌ها و افزودن طعم‌های بیشتر نترسید تا بتوانید طعم و عطر غذاهایتان را منحصر به فرد کنید.

پست قبلی

معرفی ادویه هایی برای بهبود سلامتی شما؛ بیشتر از یک طعم خوشایند

پست بعدی

لیست خرید وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید